Re: GG i rozmowa glosowa??

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 13 Mar 2003 - 11:42:42 MET

> Czy ja mógłbym prosić o dokładniejsze wyłożenie sprawy? Jak działa
> maskarada mniej więcej wiem, ale nie łapię o co chodzi z tym
> przekierowywaniem portów.

Dla w/w przypadku co najmniej z jednej strony trzeba zrobic tak, zeby komp
byl widoczny na zewnatrz. Zeby to zrobic w sieci LAN w ktorej jest server a
twoj komp korzysta tam z internetu trzeba: przekierowac port np. 1550 (dla
gadu-gadu) na twojego kompa bezposrednio. Po takiej operacji kazde
polaczenie przychodzace na server na port 1550 bedzie przychodzilo do
ciebie.
Rownie dobrze mozesz postawic server FTP na dowolnym kompie w sieci lokanej
w ktorej jest jeden IP dla internetu i ma go server(router). Przekierowujesz
sobie port 21 na kompa wewnatrz sieci i masz tam server FTP (bardzo
przydatne jezeli w sieci jest tylko router a do dyspozycji mamy jeden IP).