Re: Usuniecie ograniczenia 40@32 a utrata danych.

Autor: kuba (kubbo_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 12 Mar 2003 - 10:52:33 MET

Użytkownik "Adam Jędrysik" <kranked_at_kranked.neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:b4lt4n$nkm$1_at_news.onet.pl...
> Witam.
> Mam stara plyte i ograniczony i spartycjonowany (3) dysk na 32gb.
> Czy po zapieciu do nowego kompa i usunieciu ograniczenia,
> dano moga zostac utracone?
nie wiem, ciekawe pytanie
ale chyba nie. podejrzewam, ze zapis jest od pierwszych
sektorow dysku. wiec te nieuzywane beda ladnie
(razem, niezdefragmentowane) lezec na koncu
wiec powinno byc ok, bez strat danych i problemow
w dolaczaniu partycji, utworzonej na spojnym, koncowym
fragmecie dysku.
> Czy poprostu dojdzie niezagospodarowane 8gb i po sformatowaniu wszystko
> bedzie jak dawniej :)
jakim formatowaniu? jezeli juz, to najpierw utworzyc partycje
> Poza oczywiscie wieksza iloscia partycji.
> Jesli tak, to czy dalo by sie te 8gb przylatac do ktorejs
> z istniejacych partycji?
w dowolnym momecie, zmieniajac nawet typ partycji
laczyc, dzielic, przesuwac - kazdy moze ;)
np. chyba niepopularny tu partition magic
ale to drugie pytanie to juz NTG tra`ci