WinXP: problem z instalacją karty graf. nVidia GeForcre

Autor: griszag_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 11 Mar 2003 - 23:30:11 MET

Witajcie,
być może ktoś z Was spotkał się z takim problemem jak mój:

Zainstalowałem w sobotę WinXP PL na nowym desktopie z kartą graficzną MSI
nVidia GeForce4 MX440SE, płytą główną MSI VIA i monitorem Samsung SyncMaster
755DFX. Ściągnąłem upgrady do systemu, bezproblemowo zainstalowałem wszelkie
sterowniki z płyt CD: karty graf, pł głównej, muzyki, monitora itd i cały soft
użytkowy. Wszystko chodziło ok. Jednak z pewnych przyczyn (nieistotne)
przeinstalowałem od nowa WinXP,
podczas reinstalacji poprosił mnie o podanie ścieżki do pliku viaagp1.sys lub
viaagp1.sy_, którego nie mógł znaleźć w Dokumentach i ustawieniach
użytkownika/Grzegorz/ust. lokalne/temp/pt5~tmp/... (jakoś tak)
Na laptopie przeszukałem CD instalek WinXP ,karty graf. i pł. głównej - nie ma
takiego pliku. Na dysku C szukałem w kilku miejscach - nie ma.
Dałem więc 'anuluj' i reinstalacja poleciała dalej.

Na pierwszy rzut oka wszystko było ok. Mogę korzystać z wszystkich programów
zainstalowanych za pierwszym razem, jednak teraz:
# po wejściu w zaawansowane ustawienia ekranu widzę zero informacji o karcie
(nawet brak jej nazwy a informacje o karcie: <niedostępne>,

# we wlasciwosciach sterownik: 'VgaSave' (Opis: 'Kontroler Ekranu VGA'),
typ: 'systemowy', 'to urzadzenie dziala poprawnie', Typ urządzenia: Sterowniki
niezgodne z Plug and Play, producent i lokalizacja: 'nieznany'

# Monitor: Domyślny (też brak nazwy)
odświerzanie 60 Hz zamiast 100 przy 1024/768/32bit

Nie ma najmniejszej możliwości:
zainstalowania sterowników monitora i karty graf. z płyty CD (Po kliknieciu w
oknie instalacyjnym na nVidia VGA Drivers krzyczy błędem: Kreator nie odnalazł
właściwego sterownika dla urzadzenia w podanej lokalizacji) tak jak to robiłem
za pierwszym razem, jaki z panelu sterowania: dodaj sprzęt
po wskazaniu lokalizacji gdzie siedzą sterowniki do karty graficznej
plik .ini - pojawia sie pusta lista - nie ma zadnych urzadzen

siedzialam nad tym juz kilka godzin - takie rzeczy jak usuniecie sterownikow
do monitora i karty graf. pod Win 98, 2000 to był pryszcz
tu totalna kiła

Czy pomogłoby wsadzenie innej karty fraficznej w slot agp?
usuniecie po tym wpisow rejestrow nVidia (teraz sie nie da tego zrobic bo mimo
ze sterownkow nei widac klucze rejestrow sa zabezpieczone przed usunieciem -
widocznie system korzysta)
czy lepiej nie tracic wiecej czasu i sformatowac partycje i postawic system od
nowa, moze nawet Win 2000 lepiej?

Co myślicie? Dziwne - nie? Ja też się zdziwiłem :)

U kresu sił,
Grzesiek
grzegorz_at_akacje.pl