Re: monitor 19'

Autor: Wojtas G. (wojtasg_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 11 Mar 2003 - 19:13:50 MET

"amar" <amarcin_at_go2.pl> wrote
> a moze ma ktos z grupowiczow doswiadczenie z
> NEC 19" Multisync FE991SB
> oraz
> Samsung 19" SM959NF

Mam Samsunga 959NF. Mam co prawda jedynie porównanie z inną 19-tką Samsunga
(957 DF), z NEC nie miałem do czynienia...

Do rzeczy: 959NF to raczej najlepszy z modeli 19" tego producenta, a to
dlatego, ze ma kineskop Trinitron, będący patentem Sony. Inne modele
Samsunga chodza na kineskopach DynaFlat, co jest ich własnym wynalazkiem.
Jakie różnice? Kineskop Trinitron posiada maskę szczelinową, co jest dużo
lepszym rozwiązaniem od zwykłej maski punktowej w DynaFlat. Poza tym
Trinitron jest bardziej płaski i nie wymaga takich sztuk, jak np. specjalnie
profilowana gruba szyba w monitorach z kineskopami DynaFlat, powodująca
optyczne spłaszczenie obrazu. No i na koniec ten monitor ma lepsze pasmo
przenoszenia niż inne modele, co się w praktyce przekłada na wyższe
maksymalne częstotliwości odświeżania obrazu.
Co do wrażeń z użytkowania... Zupełnie nie ma na co narzekać: obraz
stabilny, z dobrą zbieżnością i ostrością na całej powierzchni, dobra
jasność i nasycenie kolorów, bogate funkcje regulacji geometrii, zbieżności,
ostrości, mory, barwy kolorów itp. Szczerze polecam.

Jakbyś miał jakieś bardziej szczegółowe pytania co do tego monitora to wal
na priv.

Wojtas