Re: Instalacja kontrolera scsi - pytanie nowicjusza

Autor: tomros (tomros2_at_wp.pl)
Data: Tue 11 Mar 2003 - 09:57:06 MET

Użytkownik "tdziechciowski" <tdziechciowski_at_whitemouse.com.pl> napisał w
wiadomości news:b4k6ot$gnu$1_at_atlantis.news.tpi.pl...
> Czy gdzieś w sieci znajdę poradę jak od "a do z" zainstalować kontroler
> scsci aha-2940au pod winXP. Nigdy tego nie robiłem a nie mogę nigdzie
> znależć jakiejś porady. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
> Pozdrawiam Tomasz Dziechciowski
> PS
> Komputer nie ma jeszcze postawionego systemu i wyskakuje info że nie
> znajduje dysku.

- Wlozyc w wolny slot PCI
- sprawdzic po restarcie czy zglosi sie kontroler
- wejsc do biosu (CTR +A - bodajze) bedziw widac komunikat
- przegladnac konfiguracje, na jakim ID znajduje sie kontroler, czy wykrywa
dysk i na jakim ID ustawic bootowanie na ID dysku domyslnie chyba ID 0, w
2940u2w mozna po updacie biosu ustawiac tryb pracy dysku do 80 MB/s
najlepiej najnizszy i dysk sam wykryje,
- przejrzec konfiguracje dysku (zworkologia ustawic ID, przejrzec inne
ustawienia (autoterminacja), najlepiej sciagniz ze strony producenta dysku
opis zworkologii i na default
- w przypdaku jednego dysku nie musisz wylaczac opcji odlaczania urzadzenia
(dysku ) od szyny SCSI (nie pamietam dokladnej nazwy ang.),
- jaki to dysk na 50 pinow (autoterminacja dysku), 68 pin (tasma z
terminatorem)
- wlaczyc w kontrolerze wykrywanie w biosie (nie pamietam jak sie ta opcja
doladnie nazywa) wtedy bios kontrolera udostepni dla systemu dysk
- wlozyc plytke instalacyjna i juz setup powinien wykryc kontroler i jezeli
tylko dobrze ustawiony jest dysk instaluje sie :-)
Mandrake 9 tez sam ci wykryje i skonfiguruje, Windows NT 40 recznie i to
koniecznie z dyskietek instalacyjnych, 98 czyba tez sama wykrywa
sciagnij sobie z Adapteca opis do twojego kontrolera i najnowsze stery do
XP,a pozniej juz z posiomu systemu zrobisz update sterownikow

jak bedziesz mial problemy to podeslij konkretne pytanko na tomros2_at_wp.pl
pozdrowka