max temp cd rom

Autor: Patryk Z (pat12_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 11 Mar 2003 - 09:37:31 MET

Witam.
Probowalem wczoraj zmienic obieg powietrza w mojej puszce i stad moje
pytanie.

Do tej pory mialem jeden wiatrak obudowy (poza tym w zasilaczu) ktory
wydmuchiwal powietrze a tylu obudowy (pod zasilaczem).
Wczoraj zmienilem kierunek przeplywu powietrza i nalozylem plastikowy rekaw
na ten wiatrak.
Efekt jest taki ze wiatrak z tylu wtlacza powietrze do srodka a te przez
rekaw kierowane jest bezposrednio pod wentylator na procesorze. Temperatura
max procka (po 10min obciazenia - bylo dobrze po 12 i nie chcialo mi sie
dluzej czekac) spadla o 10 stopni (do 45).
W wyniku tej operacji zmienilo mi sie rozlozenie cieplego powietrza w
puszcze. Przy procku i powyzej jest wyczuwalnie chlodniej (dodatkowy + bo
stamtad zasysane jest powietrze do chlodzenia zasilacza) ale cale cieplo
przenioslo sie do przodu (w okolice twardego dysku i cd).
I stad moje pytanie. W jakiej max temp moze pracowac DVD/CD Rom. Temperatura
twardego doszla do 40 stopni ( z tego co wiem to nie powinna zlblizac sie do
50) ale 10 min to zbyt krotko zeby go rozkrecic.

Zastanawiam sie nad odcieciem obszaru CD poprzez umieszczenie tekturowej
wkladki pomiedzy cd;twardym i stacja dyskietek ktora uniemozliwi
przedostawanie sie cieplego powietrza pod cd i zamontowaniem dodatkowego
wiatraka na dole z przodu ktory bedzie wypompowywal powietrze (tutaj odrazu
pytanie do czego go najlepiej podlaczyc plyta nia ma wiecej "case fan power
sockets")

Jakie sa wasze opinie
Patryk