Baracuda IV i kiepskie zasilacze

Autor: Alkos (alkos_at_el-kfa.ANTYSPAM.net)
Data: Mon 10 Mar 2003 - 00:30:16 MET

W zasadzie nie jest to pytanie, ale informacja dla wszystkich, którzy
doświadczyli problemów z tymi dyskami (nagłe wyłączania się ze zwisem
systemu, łapanie bad sektorów itd.) Z tego co zauważyłem, postów a'propos
takich sytuacji było już trochę na tej grupie...

Mianowicie, oddawszy do serwisu 3 takowe w przeciągu 2 miesięcy, wziąłem w
końcu w zamian WD 400JB i - zero problemów! W międzyczasie doszły mnie
słuchy, że winą takiego zachowania może być słaby zasilacz (w moim przypadku
zniesławiony codegen :( Coś mnie oświeciło.

Wsiadłem na strony seagatea i WD i ściągnąłem sobie specyfikacje obu dysków.
I oto proszę:

Pobór prądu

WD 400JB: max. 23W
Baracuda 4: max 12V*3,8A + 5V*1,2A = ***51.6 W***

(oczywiście, o ile W=V*A, jak mnie w szkole uczyli)

Przystawiając to do mojego Codegenika (a w tym momencie mam WD400JB i
Baracudę 80tkę), który oficjalnie ma 300 W, ale AFAIR na +12 i +5 może dać
max. 165W (tak ma na obudowie) ==== BEZ KOMENTARZA.

czekam za to na wasze.