Re: Duze Litery a LCD

Autor: TanSid (tansid_at_go2.pl)
Data: Mon 10 Mar 2003 - 00:09:40 MET

> Jak w Mozilli ustawic aby litery zawsze byly powiekszone,czyli aby
> text zoom byl np zawsze 145%.Bo jezeli otwieram mozille to za kazdym razem
> musze to recznie zmieniac.

Tez mam bardzo slaby wzrok, bardzo, bardzo i polece ci Opere, tam bez
probemu idzie ustawic wielkosc przy starcie programu, a i przegladarka
nalezy chyba do najszybszych i jest swietna w konfiguracji.

> Aha,jeszcze jedno.Czy stnieje jakis sposob aby ZAWSZE text na LCD byl
> powiekszony,czyli i strony WWW i grupy dyskusyjne.
> Mam wade wzroku i uzywam LCD a tam natywna rozdzielczosc to 1280x1024 i
> wtedy litery sa za male dla mnie.

Musisz powiekszyc czcionke w windows, wszystko odrazu bedzie wieksze, wejdz
do wlasciwosci ekranu/zaawansowane/ogolne i tam mozesz ustawic na duze 120
dpi, albo recznie modyfikowac na jeszcze wieksze (niestety przy jeszcze
wiekszych nie raz moga byc klopoty z nie ktorymi programami - czesc opcji
moze byc niewidoczna przyslonieta innymi. Zawsze mozesz jeszcze posluzyc sie
dodatkowymi programami zwiekszajacymi obszar roboczy.

> Mozille juz stosuje,ale grupy w Outlooku dalej sa male:)))
> Moze mi cos pradzicie????

W Outlooku wejdz do Widok/rozmiar tekstu i ustaw na najwieksze to plus
powiekszone czcionki do 120dpi dadza naprawde duze literki w outlook, a
jesli jeszcze malo to wejdz z ustawienia zaawansowane i zmien czcionki
outlloka na wieksze. Szkoda, ze tak nie idzie powiekszac liter w grach :/
choc np.: taki Warcraft 3 nawet przy 1200*1024 ma i tak i tak duze pieknie
czytelne literki. Co do jakosci czcionek na LCD to polecam zrobic o co
opisal kolega wyzej, da ez duza roznice, no i oczywoscie jesli masz wyjscie
dvi (a pewnei masz przy 17') to koniecznie podlacz, bedzie jeszcze bardziej
wyrazny i czytelny obraz.

TanSid