Re: Podział na partycje po zainstal. Win98SE

Autor: Ewa (ewa_at_serwer.com.pl)
Data: Sun 09 Mar 2003 - 06:57:46 MET

Dzięki za odpowiedź.

> Fdisk ma błąd, który ogranicza wyświetlany przez niego obszar do 64 GB;
> powyżej tej granicy zaczyna liczyć "od zera". Jest na to patch na
> stronach Microsoftu.
Patch, który znalazłam dotyczy Win98SE. Natomiast Fdisk używałam
z poziomu DOSu, tzn. dyskietki startowej. Nie zauważyłam, żeby dyskietka
startowa zrobiona po zainstalowaniu tego patcha w Windows różniła
się czymś od zrobionej przed instalacją tej łaty.

> albo programikiem BootIt
Ale czy będę mogła nim podzielić ten nowy dysk teraz, po zainstalowaniu
na nim Win98SE?
czy raczej będę musiała:
1. wrócić do układu z ustawieniem starego dysku jako Primary Master
    na kontrolerze na płycie
2. nowego jako Primary Slave na kontrolerze PCI
3. ściągnąć Windows ze starego dysku
4. podzielić nowy na partycje
5. ustawić nowy jako Primary Master
6. zainstalować Win98SE na nowym dysku od początku

> Ja zawsze stosuję kilka mniejszych partycji primary i raczej nigdy nie
> zakładam partycji rozszerzonej.
Rozumiem, że BootIt pozwala na założenie kilku partycji primary, bo Fdisk
raczej nie.
Czy wielkość pierwszej partycji będzie miała wpływ na możliwość uruchamiania
z okienka DOSu (tryb MS-DOS) starych programów? Jest to czasami niezbędne,
a przy partycji 1.6 GB chodziły bez problemu.

Pozdrawiam
Ewa