Podział na partycje po zainstal. Win98SE

Autor: Ewa (ewa_at_serwer.com.pl)
Data: Sat 08 Mar 2003 - 21:34:59 MET

Witam!

Jakiś czas temu radziłam się tutaj odnośnie zainstalowania dużego dysku na starej płycie.

W tej chwili sytuacja jest następująca:
Został kupiony kontroler dysku PCI ATA/100 oraz dysk Caviar 80 GB ATA/100 JB.
Po zainstalowaniu kontrolera i nowego dysku Fdisk umożliwił utworzenie jednej partycji
o maksymalnej wielkości 10 781 MB.
Zainstalowane na nowym dysku Win98 SE widzi go w całości.

Pytania są następujące:
1) jak podzielić dysk na partycje?
BIOS na starej płycie całego dysku nie widzi, a upgrade BIOSu odpada.
Czy można, a jeśli tak to czym, podzielić dysk już po zainstalowaniu na nimWin98 SE?

2) jakiej wielkości partycje są optymalne?
Sposób używania komputera niczego w tym względzie na narzuca.

Pozdrawiam
Ewa

P.S. Proszę o odpowiedzi na grupę, adres e-mail zmieniłam w obawie przed spamem.