Re: Nowy dysk do zabytkowego kompa.(czy to mozliwe?)

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 07 Mar 2003 - 13:23:27 MET

> mialem coś takiego kiedys na luckystarze (nie pamietam modelu - jakas
socket
> 7)
> dysk mi wykryl jako udma5 (czy cos takiego). po wgraniu nowego (wtedy)
> biosu normalnie mi wyswietlalo udma66 (bo taki to byl ten dysk samsung
albo
> fujitsu 8.4)
>
> wiec podobna sprawa mysle ma sie z ata/udma33 na 100

U mnie bez zadnych aktualizacji wyswietlal UDMA4 na plycie z TX'em (host
adapter ATA/33), ale to wcale nie znaczy, ze dysk chodzil w UDMA4 (ATA/66)
... to tylko napis, nic wiecej. Nie da sie fizycznie zmienic max transferu,
zeby byl 2x lub 3x wiekszy jak poprzednio uzywajac do tego celu nowszego
BIOS'a. Ograniczeniem bedzie tu plyta glowna, ktora poprostu nie jest w
stanie przeslac przez zlacze IDE wiekszej ilosci danych ...