Re: Ram 133Mhz na plycie 66Mhz

Autor: sympatykpsp (sympatykpsp_at_go2.pl)
Data: Fri 07 Mar 2003 - 02:45:01 MET

Moja płyta główna (SOYO 5BT5 rocznik 1997) oparta na układzie TX,
procesor pentium 166MMX, max. ilość ramu 256MB, bezproblemowo działa z
pamięciami 133MHz, którymi obsadzałem banki pamięci (są 2) następująco
2x128, a obecnie 1x256. Wszystko działa stabilnie i ze starym biosem
(1997 r.), a także z nowszym (1999 r.). Większość sprzedawców
próbowało mi sugerować, że znajdą specjalnie dla mnie pamięć
(oczywiście za 2x lub nawet 3x większą cenę tej 133MHz) bo ta płyta
główna to absolutnie potrzebuje starej pamięci, poza jednym, który
stwierdził, że trzeba po prostu spróbować (u niego) i albo ją kupię
lub nie.
Więc proponuję ekperyment u uczciwego sprzedawcy, a nie naciągacza.

Użytkownik "PiotrR" <piotr_rk_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> 66/100 MHz. uzywalem juz roznych pamieci na bx, zx , i810 itp -
95% plyt
> starszych mimo najnowszych biosow i czegos tam jeszcze nigdy nie
wyczyta
> SDRAM 4 kosciowe 133 MHz w pełni. owszem zdarzaja sie wyjątki bardzo
> rzadkie. cena w komputroniku jest wysoka - wybór pozostawiam Tobie.
> mozesz tez kupic 2x128 SDRAM 4 kosciowe PC133 (czytane jako 2x64).
wyjdzie