Re: 266 vs 333 POMOCY

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Fri 07 Mar 2003 - 01:00:52 MET

  claimed:
> a moglby mi to dokladniej wytlumaczyc? bo ja raczej jestem zielony w sprawach
> overlockingu.

1. Athlony XP mają odblokowany mnożnik
2. Procesorowi wisi na jakiej magistrali chodzi
3. Asynchroniczna praca pamięci to koszt i to na tyle duży, że może
niwelować zalety wyższego taktowania. Likwidując tą przeszkodę
dostajemy wzrost wydajności.

> PS. A co z DDRem, czy DDR333 na plytce 333 ale z prockiem 266
> bedzie dzialala szybciej niz na 266x266x266 ?

Procek nie ma przypisanej magistrali. Procek ma przypisany mnożnik, chyba że
producent zdecyduje inaczej. I AMD postanowił dać swoim fanom prezent.

Procesor nie będzie działał szybciej, jeśli zwiększy mu się magistralę, ale
zmniejszy mnożnik, tak żeby taktowanie było takie same. Sęk w tym, że nikogo
nie obchodzi jak szybko działa procesor, ale jak szybko działa cały zespół
CPU+płyta+pamięć, bo to określa wydajność i to właśnie potocznie nazywa się
szybkością. I szybkość/wydajność w tym sensie wzrośnie.

Słowniczek:
1. CPU = procesor ;)
2. Taktowanie procesora = mnożnik * prędkość magistrali
3. Taktowanie pamięci = prędkość magistrali (taktowanie synchroniczne) lub
inna prędkość - najczęściej większa (taktowanie asynchroniczne).
4. Prędkość magistrali = popularnie zwane FSB, często mylona z
teoretycznym transferem z pamięci DDR (czyli marketingowe FSB333 oznacza,
magistralę 166.67MHz, marketingowe 266 oznacza częstotliwość 133.34MHz).

PS: Gdyby były jeszcze pytania - pytać! Proszę mnie poprawić tam gdzie coś
jest niejasne albo nieprawdziwe.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]