Re: nowy komp

Autor: Marcin Granat (marci_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 06 Mar 2003 - 23:59:01 MET

Użytkownik "Michał Młynarczyk" <faq_at_telefon.gsm.pl> napisał w wiadomości
> ..::D::.. napisał/a...

(wiem ze

> [...]
> chyba tłumaczyć, jak ja, użytkownik w pełni stabilnego Athlona 1000 z
dwoma
> wiatraczkami (zalman na procu i drugi wiatrak w zasilaczu) zrywam
> sobie teraz z niego boki.
>
> Nie chodzi mi oczywiście o to, żeby dowieść niestabilności platform
> Intelowskich, bo to bzdura. Chcę tylko stwierdzić, że opowieści o
> hałaśliwych i zawieszających się komputerach na AMD należy włożyć
> między bajki. A przynajmniej między książki historyczne. Uważam
> również, że dla użytkownika domowego, który liczy każdy grosz AMD

Zgadzam się całkowicie z przedmówcą. To nie procesor jest winny
niestabilności, ale źle dobrane pozostałe komponenty a w szczególności płyta
główna. Zauważ, że osoby które mają jakieś problemy z AMD z reguły posiadają
najtańszą płytę dostępną na rynku typu ECS. Sam posiadam Durona 750_at_950
(52st C max) już prawie drugi rok i naprawdę nic się złego nie dzieje, a
komputer chodzi jakieś 15h/dobę. Ogólnie rzecz biorąc uważam że procesory
Intela są lepiej wykonane, gdyż rzeczywiście mniej się grzeją no i trudniej
je spalić czy ukruszyć. Ale porównywanie Celerona i Athlona to jest
delikatnie mówiąc pomyłka, Athlon to dużo wyższa liga. Uważam, że Intela
opłaca się kupić tylko w przypadku szybszych modeli tj np 2,4GHz gdyż cena
jego ok 850zł (BOX) w prównaniu z A 2400+ 800zł (OEM) jest atrakcyjniesza, a
do tego łatwiej go podkręcić. Moim zdaniem najlepszy stosunek wydajności do
ceny mają teraz Athlony 1700-2000+ . I jeśli miałbym teraz kupować komputer
to zakupiłbym właśnie taki.

Pozdrawiam