Re: PC bez wiatraczkow, gdzie kupic?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Wed 05 Mar 2003 - 18:04:06 MET

In article <3E660CF2.4F89FB97_at_wytnij_to.icho.edu.pl>, Karol Michalak wrote:

> IIRC startujemy z poziomu 50W a Ty obniżyłeś taktowanie o jedynie 30%.
> Przy obniżeniu o 50% powinno się dobić do poziomu 15-20W, czyli podobnego
> jak np iP200, którego to spokojnie można było by puścić na większym
> radiatorze. Do ilu by nie zmniejszyć taktowania to i tak będzie lepiej niż
> procesor VIA który ma wedajność w okolicach iP400 jeżeli nie gorzej.

Nie jestem pewien, widziałem gdzieś porównania różnych procesorów i aż tak
kiepsko ten VIA nie wypadał. Zresztą, gdyby nawet, to do biura spokojnie
wystarczy (do biura, znaczy do pisania, internetu, itp.). A jest sporo
tańszy niż Athlon, którego chcesz odkręcać.

> Ja tam sobie nie wyobrażam pracy na innej karcie niż Matrox. Ati to
> męczarnia a przy wyrobach przemysłu gumowego pod nazwą Nvidia mam wręcz
> wrażenie, że ktoś mi kroi oczy żyletką. Jak dla mnie zintegrowanie nie
> jest żadną zaletą. Do biura wystarczy nawet karta G100 której GPU jest
> lekko ciepły bez radiatora. Nie uwierzę, że ta zintegrowana karta będzie
> wydzielała mniej ciepła.

Jeśli chcesz zrobić komputer, który pobiera jak najmniej prądu, to będziesz
też szukał płyty, która zużywa jak najmniej prądu i znajdziesz płyty VIA,
gdzie grafika jest zintegrowana, nawet, jeśli jej nie chcesz. Dołożenie
karty graficznej to będzie zawsze parę watów więcej, a nie sądzę, żeby efekt
na ekranie był zauważalnie lepszy. Mam płytę ECS z wbudowaną grafiką
(SiS730) i obraz jest bez zastrzeżeń, wkładałem na próbę kartę Matroxa (G100
albo G200, nie pamiętam, chciałem tylko sprawdzić, czy zadziała z tą płytą,
bo piszą w instrukcji, że tylko karty nvidia) i nie widziałem żadnej
różnicy. Tzn. widziałem taką różnicę, że nie miałem trybu 1280x1024 32bpp,
bo karta miała tylko 4MB. Krążą legendy o niezrównanej jakości kart Matrox,
może przy dużych częstotliwościach odświeżania to jest zauważalne, ale mam
monitor LCD i zupełnie wystarcza mi 60Hz i zapewniam, że przy tej
częstotliwości nie ma żadnej różnicy.

Paweł