Re: Zawiodlem sie na MSI ... (Live problem)

Autor: Eryk H. (himber_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 05 Mar 2003 - 05:07:15 MET

Użytkownik "juha" <juha@(wytnij.to)polbox.com> napisał:

> Witam
> Wczoraj zmienilem moja plyte glowna Shuttle AK32A na plyte firmy w ktora
> zawsze wierzylem. Mianowice MSI KT3V. Od wczorajszego dnia zaczely sie
> problemy, ktore dotycza karyy SBLive 5.1 Mimo usilnych staran nie potrafie
> zmusic do dzialania tej karty na nowej plycie glownej. (....)

Na marginesie tej dyskusji chciałbym powiedzieć, że też mam kłopoty z
dźwiękiem na płycie MSI ale model K7T Pro. Na płycie jest chipset VIA AC97,
który od początku był wyłączony w BIOS-ie. Pomimo to SB Live 1024 jakimś
cudem "widziała" go, gryząc się z jego emulacją SB. Oczywiście, deklarowanie
w BIOS-ie numeru przerwania dla dźwięku zdało sie psu na budę, Windows98
oraz XP instalują karty audio na przerwaniu 11. Ale to już przeszłość.
Ostatnio szarpnąłem się na kartę Midiman Delta Audiophile 2496, na którą
bardzo liczyłem i ... przeliczyłem się, bo karta jest fatalnie
oprogramowana. Pobrane z witryny firmowej Midimana najnowsze drivery są
skandaliczne: sterowniki do Win98 nie zawierają syntetyzatora midi oraz nie
uwzględniają wielokanałowości karty, natomiast sterownik przeznaczony
rzekomo do Win XP w ogóle nie przechodzi testu zgodności i "krzyczy", że nie
jest do tego urządzenia.
Niezależnie od kłopotów z driverami zachodzi też jakieś dziwne zjawisko,
związane chyba z płytą, która kompletnie nie radzi sobie z odtwarzaniem
cyfrowym, wydając ciche trzaski oraz powodując niekiedy załamania i pływanie
dźwięku, jakby "czkawkę". Odtwarzanie analogowe w Win 98 (w DOS, "po
kabelku" od CDROM do karty - stary Winamp, odtwarzacz CD; w Win XP nie ma
już chyba w ogóle możliwości) jest w porządku, natomiast już zaznaczenie we
właściwościach urzdzenia CD opcji "włącz dźwięk cyfrowy", a także
odtwarzanie Windows Media Playerem i "cyfrowym" Winampem (od wersji 3.0)
powoduje opisany wyżej efekt. Dzieje się tak zarówno przy wykorzystaniu
"pokładowego" chipsetu VIA AC97 jak i z nowiutką (i drogą) kartą Audiophile.
Czy ma ktoś jakiś pomysł o co może tu chodzić?

Konfiguracja komputera to:
Plyta MSI K7T Pro (MS-6330)
Duron 700
320 MB 100 mHz
Seagate: 60 GB + 3,2 GB
CD Asus 50Xmax, CDRW Yamaha 8/8/24
Zasilacz 300W
Grafika Matrox Millenium 450 DH 32MB

Będę wdzięczny za pomoc, bo sam nie mam już pojecia co robić.

Eryk