wielkosc PIT-a ?

Autor: paroos (paroos_at_wp.pl)
Data: Mon 31 Mar 2003 - 22:30:29 MET DST

Mam bardzo wane pytanie, poniewaz od odpowiedzi zalezy moje zaliczenie.
Jesli ktos ja zna to bylbym wdzieczny za pomoc.

W jaki sposob dlugosc jednego pita na plycie CD zalezy oddlugosci fali
lasera ? Czemu w napedach DVD trzeba bylo zastosowac laser o mniejszej
dlugosci fali zeby uzyskac mniejsza wielkosc jednego pit-a (a co za tym
idzie wieksze upakowanie informacji) ? POMOCY !!!

Na ostatnich zajeciach gosc zagial nas nastepujacym textem:

- plamka nie musi byc mniejsza od pita (???), bo przeicez lasr ma rozpoznac
tylko przejscie miedzy pitem a landem. Prosze to dokladnie przygotowac na
przyszly tydzien.
Po chwili:
- Panowie: prosze tez OBLICZYC jaka mozna zastosowac najmniejsza wielkosc
pita, jesli dysponujemy laserem o dlugosci fali 470 nm ?

O co mu szlo ? I najwazniejsze: jak to obliczyc ???