Re: Zla jakosc obrazu TV-out :(

Autor: Adams (adams_at_as-soft.com.pl)
Data: Mon 31 Mar 2003 - 09:03:25 MET DST

Użytkownik "Pala" <p.a.l.a_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
Witam.

> Jesli mozna,to nie utworze nowego watku i spytam.Mam geforce4 i
> obok wyjscia na monitor jest jeszcze takie male okragle,o ile
> wiem to jest chyba s-video,ale nie jest opisane i nic innego nie
> mam.To jest to wyjscie tv?Jaki musialbym przewod uzyc i gdzie go
> wetknac w tv?TIA

Jezeli jest to gniazdo podobne do PS/2
to jest to s-video.

W TV musi byc conajmniej jedno wejscie:
- Euro - kupujemy Euro z przejsciem na S-Video, posiadasz wtedy
rowniez Audio-In Video-In na cinch.
- S-Video - kupujesz tylko kabel
- Video-In - typ cinch, jest przejsciowka na S-Video.

GF4 maja S-Video, najlepiej jest kiedy
odbiornik TV ma tez S-Video,
kupujesz kabel i laczysz TV komputerem,
na pilocie TV wybierasz odpowiednie
wejscie AV.

Na czas testow najlepiej przelaczyc sobie
rozdzielczosc w komputerze na 640x480,
ilosc kolorow nie ma znaczenia (rozumiem
ze nikt nie bedzie tego tesowal w 16 czy 256 kolorach).

W kompie przelaczasz na zakladce
NView wyjscie na TV, system PAL.
Pole do przelaczenia na TV uaktywnia sie
jezeli prawidlowo podlaczysz komputer
z wejscie na TV, oznacza to ze:
- kabel jest w porzadku,
- wejscie w TV jest OK,
- wyjscie TV-OUT jest OK.
inaczej pole jest szare (najczesciej winien jest kabel).

W GF4 korzystajac z typowych
sterownikow do karty obraz przenoszony jest na TV,
"ginie" wtedy obraz na monitorze.

Jezeli tak jest a obrazu w dalszym ciagu nie ma
na TV to najczesciej wybrany jest zly AV na TV,
w miare szybko (do 15s) nalezy wybrac pilotem odpowiedni
kanal AV.

Jezeli jakims cudem obraz zginie
z monitora i wciaz go nie ma na TV,
wtedy nalezy wylaczyc komputer,
wypiac kabel i wlaczyc ponownie komputer.

Dzwiek z komputera, jezeli trzeba, prowadzimy
osobnym kablem, albo do wiezy,
albo do wejscia w TV Audio-In.

Na czas testow najlepiej przelaczyc sobie
rozdzielczosc w komputerze na 640x480,
ilosc kolorow nie ma znaczenia (rozumiem
ze nikt nie bedzie tego tesowal w 16 czy 256 kolorach).

Pozniej mozna testowac czy odbiornik TV
prawidlowo pracuje w innej rozdzielczosci,
w zakladkach nview dostepne sa dodatkowo
ustawienia obrazu w TV (pozycja, jasnosc, kontrast itp).

Najwazniejsze nie przejmowac sie wygladem
pulpitu na TV, uruchomic film, zobaczyc
czy jakosc jest zadawalajaca, patrzac
z odpowiedniej odleglosci a nie jak
w przypadku monitora komputerowego z gora 30cm,
przy okazji wyjdzie kto partaczy DivX'y a kto je robi dobrze.
Filmy DVD powinny byc idealne.

Co do kabla S-Video, sam kupilem nieco drozszy Thomsona,
ale sa rowniez dobre kable w sklepach RTV za 10m ok 12-16PLN.
Co kabli cinch, inne sa do audio a inne do video.

pozdrawiam.
Adams