Dziwne rzeczy z AC3

Autor: juha (juha_at_polbox.com)
Data: Sun 30 Mar 2003 - 11:06:17 MET DST

Witam

Ostatnio stalem sie posiadaczem SB Live 5.1 i zestawu glosnikowego Creative
5100. Zauwazylem bardzo dziwna rzecz (przynajmniej tak mi sie wydaje). Po
zainstalowaniu zestawu codecow DivX wraz z AC3Filter (w najnowszej dostepnej
wersji) podczas np. ogladania (sluchania) koncertu w DivXie zakodowanego w
AC3 kiedy przelacze we wlascowsciach codeca Speaker Out na SPDIF, slysze
czysty wyraznny dziwek, o wiele wyrazniejszy niz po przelaczenie na 3/2+SW
5.1. Czy nie jest to dzinwe, ze wogole slysze wtedy dzwiek? Do wyjscia SPDIF
karty nie jest nic podlaczone, zestaw glosnikow jest podlaczony za pomoca 3
wtyczek typu jack. Kiedy we wlasciwosciach SBLive (Sorround mixer, czyli tam
gdzie wybieram ile mam podlaczonych glosnikow, moge je przetestowac, itp)
wybiore Digital Output Only (czyli rownowaznosc SPDIF jak mi sie wydaje)
wtedy slysze tylko szum z centralnego glosnika, czyli wydaje sie ze jest
wszystko na miejscu. Wiec dlaczego we wlasciowosciach AC3Filtra po
przestawieniu na SPDIF cokolwiek slysze i to o wiele lepiej? :) Nie to, zeby
mi to przeszkadzalo, wrecz przeciwnie, ale lubie wiedziec co mi "piszczy" w
kompie.

Pozdrawiam