Re: 2dyski

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Fri 28 Mar 2003 - 15:04:36 MET

Użytkownik <bartgier_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> mam xp i mam dwa dyski:jeden 3 partycje c e f
> drugi 1 partycje d
> no właśnie i nie wiem czemu ten drugi dysk wskakuje mi jako
> d,próbowałem róożnych podłączeń kabli nie skutkuje.jak można to
> przeskocyzć?

W W2k/XP nie trzeba kombinować ani z partycjami rozszerzonymi, ani z
kabelkami czy też kontrolerami - takie metody dobre były w systemach
DOS-opochodnych. XP rozpoznaje dysk po jego podpisie, który jest
umieszczany w MBR dysku przy pierwszym jego podłączeniu do systemu.
Kiedy już raz przydzielisz literki partycjom na takim dysku (np. spod
diskmgmt.msc), to zostaną one zapamiętane w rejestrze w powiązaniu z
podpisem tego dysku. Każde kolejne włożenie dysku do komputera spowoduje
przywrócenie z tej bazy danych powiązanych z podpisem dysku literek
partycji; wyjątkiem może być jedynie sytuacja, kiedy literka, która ma
zostać przywrócona, jest już zajęta. Oczywiście, usunięcie podpisu tego
dysku spowoduje, że system "zapomni" o poprzednio przydzielonych mu
literkach - można to wymusić np. poleceniem fdisk /mbr, albo poprzez
usunięcie zapamiętanych informacji z rejestru z klucza
HKLM\System\MountedDevices.

To tyle w temacie.
M.