Re: Zasilanie notebookow

Autor: Marcin Ozdzinski (mozdzins_at_WONSPAM.simplusnet.pl)
Data: Fri 28 Mar 2003 - 14:23:49 MET

> "wystarczy taki ktory dostarczy takie samo napiecie i
> prad, jak ten sieciowy. " - bynajmniej prad moze byc wiekszy (nie wiem czy
> duzo) ale na pewno nie mniejszy (wtedy notebook bedzie sie wylaczal/nie
> bedziesz mogl go w tym samym czasie ladowac i uzywac
> osobiscie nie robilem jeszcze zasilacza do samochodu ale zrobilem domowy
> (jakis transformator na ktorym pisalo Imax=5A + diody z prostownika
> samochodowego) tyle ze ten transformator dawal 11.5V a notebook
potrzebowal
> 15V.... wiec dowinalem troche druta do niego i juz jest 15 V :) nie wiem
> [...]

No to miałeś szczęście bo prawidłowo wykonane laptopy mają na wejściu
zasilacza
bezpieczniki topikowe na określony prąd np mój Thinkpad 240 na 4 ampery.
Zapobiega to spaleniu laptopa po awarii lub zmianie zasilacza na
niewłaściwy.
Jest to do naprawienia oczywiście ale trochę upierdliwe : bezpieczniki SMD
sa dość
trudne do nabycia nie mówiąc o wylutowaniu z płyty.