Re: ecs vs asrock

Autor: wojtasl (wojtasl_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 26 Mar 2003 - 09:15:51 MET

> mam pytanko odnosnie plyt ECS i ASrock pod P4 na SIS-ie ze wzgledu na
> ze ich ceny sa zblizone co radzicie wybrac? ktorego producenta?
slyszalem
> [...]
> jest wiecej bajerow w zblizonej cenie. I czy prawda jest, bo
spotkalem
> rozne opinie, ze na SiS645, ECS ma ATA100 a Asrock ATA133. A moze
szukac
> czegos na nowszych SiS-ach? czy to ma sens? wraz z plyta planuje
zakup
> radeona 9100 lub 9500 i dysku i tu nie wiem jakiego czy ATA100 czy
moze
> juz ATA133. Poslucham tez chetnie opini o tych plytach, a moze ktos
ma
> podobna konfiguracje i podzieli sie uwagami.

jedyne co moge ci powiedziec to wklejka txtu gostka z benchmark.pl
"Problem dotyczy płyt ASROCK. Jak wiadomo, owa płyta posiada dwa
rodzaje gniazd pamięci:DDR I SDR (tak jak w ECS K7S5A). Próbowałem
wyposażyć płytę w 256 i 512 MB RAM. Najpierw próbowałem SDRAMY. Okazuje
się że stabilnośc płyty pozostawia wiele do życzenia. O ile system
operacyjny instaluje się bez problemu, o tyle zwykła eksploatacja
komputera opartego o tę płytę jest bardzo problemowa. Widok niebieskich
ekranów często gościł na ekranie. Sytuacja nieco lepsza była po
wymianie pamięci na DDR. Ale i tu dało się zauwazyc spore problemy. Nie
pomaga nic. Testowałem dwie takie płyty na różnych procesorach Duron i
Athlon, różne zasilacze, grafiki, rózne pamięci. Te płyty są nic nie
warte !!! Kiedyś tego typu problemy dotyczyły niechlubnejm partii płyt
K7S5A. Jednak dziś o niebo bardziej wolę popularne ECSy niż ubogie
Asusy czy rocki.
Nie dziwię się że Asus powołał do życia kompanię ASROCK. Po co szargać
sobie własną markę ASUS, cenioną za jakość i stabilność. MOżna zrobić
nędzną płytę w cenie ECSa i straszyć rynek takimi knotami.
Płyta jest bardzo oszczędna...jest wiele niezapełnionych miejsc na
kondensatory...
Przestrzegam przed kupnem tego ustrojstwa. Jeśli brakuje kasy na płytę,
lepiej kupić już tego K7S5A, przynajmniej działa..."

sorry za dluzyzny ale po prostu nie jestem w stanie inaczej udowodnic
ze ASROCK generalnie sucks! to sa plyty glowne robione "teoretycznie"
przez i pod kontrola ASUS'a ale tak naprawde nie maja z nim wiele
wspolnego
i lepiej poczekac z miesiac niz miec jedyny wybor miedzy ECS'em a
ASROCK'iem

po prostu az szkoda procka i Radka kiedy bez przerwy bedziesz mial
jakies
problemy ze stabilnoscia sprzetu.

czesc
wojtasl