Re: Który CD ROM?

Autor: Eryk H. (himber_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 26 Mar 2003 - 02:13:31 MET

Użytkownik "Nyga" <nygga_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Tylko i wyłącznie Asus albo Teac ale ten x40 reszta nie warta pieniędzy
ani
> nerwów

Przez kilka lat używałem przeważnie napędów Asus (jeszcze nawet x4), ale
wreszcie ze dwa lata temu postanowiłem sprawdzić okrzyczanego TEAC-a,
kupiłem x40 i ... rozczarowałem się. Przede wszystkim korekcje błędów miał
"taką sobie" i wręcz beznadziejnie wolno czytał płyty audio CD (max x10). Po
tygodniu wymieniłem go na Asusa 50X max. Ten, jak na złość, po około pół
roku w ogóle padł (wyłączał sie nieoczekiwanie) i serwis wymienił mi na
nowy. Odpukać, chodzi już z półtora roku, choc jest trochę głośny przy
maksymalnych obrotach. Potwierdza jednak moja opinię, że do odczytu CD audio
nie ma jak Asus. Czyta jak burza (na niektórych płytach osiąga przy
renderowaniu powyżej x 40) i jest mało wybredny, choć zdarzyło mi się kilka
razy, że tylko nagrywarka (Yamaha) mogła odczytać płyte. Ogólnie (z małą
czkaweczka z powodu nieszczęsnego egzemplarza do wymiany) mogę polecić Asusa
z dość czystym sumieniem. A używałem również Mitsumi, Acera, Toshibę,
Samsunga i LG. Z pierwszych napędów znakomity był Acer (x2), którego po
trzech latach uzytkowania sprzedałem koledze, któremu nie zależało na
prędkości, ale na dokładności. Nie zdarzyło mi się bowiem aby ten Acer nie
przeczytał jakiejś płyty. Bardzo dobrze wspominam również Mitsumi (x4),
które wprawdzie uważano za sprzet toporny, ale odporne było jak kałasznikow.
Czytało wszystko oprócz kartki papieru. Natomiast Toshiba (x24) była
kompletnie beznadziejna. Głośna, kapryśna (konflikty sprzetowe) i zawodna w
działaniu. LG (x40) bez specjalnych wrażeń - dość porządnie wykonany
fizycznie, dobre amortyzowane zawieszenie tacki, bez specjalnych awarii.
Samsung (x44) głośny i dość toporny, ale niewybredny. Niestety, padł
przedwcześnie. Tak więc, jakby nie patrzeć wychodzi mi na Asusa.
Eryk