2 zasilacze (atx+at) w kompie, dziala idealnie

Autor: BartekK (sibi_at_terror.black.art.pl)
Data: Tue 25 Mar 2003 - 19:45:47 MET

Zrobilem hybryde, atx huntkey + at realpower at 200W (ale jest naprawde
porzadny, troche takich mam nowiutkich, przy 270W na "sztucznym obciazeniu"
trzyma parametry)

jestem zadowolony, sprawdzalem rozplyw pradow i mocy...
komp dosc pradozerny (atlon 2k+ @ 166x11, msi kt3u2, 512ddr, 4 hdd, cdrw
x52, dvd, gf2 ti, drobiazdgi..)
na samym huntkeyu 300W nie mialem zadnych problemow, ale z czystej
ciekawosci pokombinowalem

zasilacze polaczone na wyjsciu napieciami +5 i +12V, zasilanie AT wyzwalane
w momencie pojawienia sie +12V na atx, sygnal PG (power good) do plyty
glownej sterowany malym ukladzikiem, ktory haltuje start plyty na jakies 3s
i wlacza dopiero gdy oba zasilacze dadza PG

w spoczynku nie plyta zadne prady pomiedzy zasilaczami (tzn <1mA) (pomimo
niewielkich 0.3V roznic w napieciach po rozlaczeniu) wiec zasilacze nie
znisza sie nawzajem

po obciazeniu na maxa okazalo sie ze wiekszy prad na +5v idzie z AT niz z
ATX... 8A z ATX, 11A z AT
12V obciazaly sie symetrycznie....

po przemysleniach podlaczenie jest takie ze ATX zasila jedynie plyte glowna,
a AT wszystkie uzadzenia typu hdd, cdromy, itd...

narazie testuje, oba zasilacze maja regulatory wentylatora, i w spoczynku
(cpu-halt detection w biosie wlaczone) oba sa zatrzymane, bo zimno zupelnie
w zasiaczach...

pod obciazeniem komputer (3dmark2001 w petli) + sztuczne obciazenie
rezystancyjne z sieci udalo mi sie pobierac 420W przez huntkeya i 300W przez
at-ka ;) a napiecia
5=4.95V
12=12.2V
3.3=3.25V
mierzone miernikami cyfrowymi, a nie z plyty glownej.

--
Bartlomiej Kuzniewski
sibi_at_terror.org.pl http://terror.org.pl/~sibi/