Re: Nietypowe zlacze VGA ?

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 02 Mar 2003 - 13:46:06 MET

> Sasiad przytaszczyl skads stary monitor kolorowy, tyle ze ma on inne
zlacze.
> Normalnie wtyk VGA ma nascie pinow w 3 rzedach, a w tym monitorze ma 9
pinow
> w dwoch rzedach - podbnie jak kiedys np. myszki mialy tyle ze chyba
> odwrotnie (meskie/zenskie). Dodatkowo ma dwa wyjscia typu chinch. Z opisow
> przy nich sa to chyba sygnaly pionowego i poziomego odchylania. Dodatkow
> dolaczona do niego jest karta rozszerzen na zlaczu ISA z takimi samymi
> zlaczami, tyle ze przy chinchach nie ma opisow. Dodatkowo z tylu karty
> [...]

Monitor wyglada na EGA. Wiecej mozna powiedziec odpalajac ta karte grafiki
na ISA w kompie. Trzeba sprawdzic w jakich trybach ona dziala (jakie
rozdzielczosci osiaga).

Co do ewentualnych przerobek monitora w celu odpalenia na zwyklej karcie to
nie wiem czy jest jakis sens bo max co bys wyciagnal to pewnie 640x350
(21,8kHz w poziomie).

Link do karty ktora prawdopodobnie masz bedzie tutaj:
http://test.horizon.sk.ca/hardware/v/v8ISA_1.htm

Zobacz czy ktoras wyglada jak twoja.