Re: FAT32 i NTFS w winXP

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sun 02 Mar 2003 - 11:28:15 MET

Użytkownik "Peterphk" <peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b3r98d$ess$1_at_absinth.dialog.net.pl

> PQMagic 7.0 pro lub nowszy.

Albo darmowy Ranish Partition Manager ważący (niecałe) 100 kB.

> Albo instalujesz od nowa system i tworzysz jedna partycje z calego
> dostepnego miejsca albo uzywasz PQMagic'a ...

 Naprawdę instalowałbyś od nowa system tylko po to, żeby utworzyć jedną
nieco większą partycję? ;-)

> Problem z ograniczeniem do 32GB moze wynikac z wielkosci klastrow. Dla
> pojemnosci wiekszych niz 32GB przy FAT32 powinny miec cos kolo 32KB

On wynika z ograniczenia "by design", nie przemawiają za tym
ograniczeniem żadne realne argumenty. Przecież inne systemy radzą sobie
z zakładaniem takich partycji. Przypuszczam, że chodzi o delikatne
nakłonienie użytkowników XP do używania dużo bezpieczniejszego systemu
plików NTFS ;-).

M.