Re: Vobis - stary notebook

Autor: bolo (bolo_NOSPAM__at_irc.pl)
Data: Sat 01 Mar 2003 - 21:28:37 MET

Użytkownik "AnkaS" <inv.stona_at_fuw.edu.pl> napisał w wiadomości

nie jestem specem od notebookow, ale w ramach swojej wiedzy moze uda mi sie
troszke "pomoc kobiecie" :)

> Odziedziczyłam w spadku po szefie stary notebook Pentium 100
> LeBook D Highscreen
> s/N TN6A000822
> Rev: R08-2H-12xx

bez obrazy-ale hojnego masz szefa ;))))

> 1. Notebook wyposażony jest w dysk 500MB, chce zmienic dysk na większy.
> Jaki dysk jest w stanie obsluzyc płyta główna.

prawdopodobnie 8,6 GB, jest to gorna granica dla tych rocznikow

> Testowalam dysk Hitachi 11GB, Bios nie wykrywa go prawidlowo,
> pokazuje 8540 MB i systwem nie wstaje.
> Jesli przywroce ustawienia odpowiednie dla dysku 540
> to system WinMe wstaje z dysku 11GB i dziala prawidlowo.

> Czy moze ktos wie jest mozliwy upgrade Biosu tak, by wykrywał dysk
> prawidlowo?

bios moze cos troche pomoc, ale cudow bym sie nie spodziewal-11GB raczej nie
obsluzy-jest to spowodowane szerokoscia szyny adresowej
pierwsze primo: czy na dysku jest zainstalowany system operacyjny? bo jesli
nie to nie ma co wstac. czy partycja bootujaca jest ustawiona jako aktywna
(fdisk). wejdz na strone producenta dysku i poszukaj, powinnas znalezc
oprogramowanie ktore umozliwi ci wymuszenie wykrywania dysku jako 8,6
(reszte pojemnosci najprawdopodobniej bedziesz musiala spisac na straty).
zainstaluj dysk w jakims innym komputerze (albo utworz dyskietke systemowa)
uruchom kompa z tej dyskietki i wlacz programik ktory sciagniesz z
www.hitachi.com , ustaw mu 8,6gb
instalacja systemu
a) sprobuj podlaczyc 2 dyski -poszukaj tasmy do 2 dyskow na 2,5" (nie wiem
czy widzialem cos takiego)
b) znajdz dyskietke uruchomieniowa od np win98
c) podlacz dysk do stacjonarnego komputera (konieczna bedzie
przejsciowka-okolo 40zl) rozpocznij na nim instalacje windowsa i w momencie
jak sie przekopiuja wszyskie pliki (pierwszy restart w trakcie instalacji)
przekladasz dysk spowrotem do laptopa
d) podlacz jak wyzej przekopiuj instalke windowsa (??) na dysk, przeloz dysk
do laptopa, uruchom z dyskietki , zainstaluj windowsa (to opcja wydaje sie
najprostsza i najsensowniejsza)

> 2. Jakie karty PCMCIA moge wykorzystać by miec dostep do sieci Ethernet.

kazda starsza karte tzn pcmcia typ 1 i typ 2(typ 2 prawdopodobnie-jak
sprawdzic? 90% pewnosci bedziesz miala oceniajac na oko wysokosc portu
pcmcia -standardowa karta pcmcia ma okolo 0,5 cm grubosci, jesli zlacze ma
okolo 2 cm grubosci to jest to pcmcia 2, mozesz rowniesz zajrzec do srodka i
zobaczyc czy widac jakies gniazdo w srodku, jesli sa 2 gniazda to typ2.
powinien pasowac. z nowszymi kartami moze byc problem-nie wiem czy przy
zmianie nazewnictwa z pcmcia na PcCARD nie nastapily jakies zmiany
(generalnie im starsza karta tym wieksza pewnosc ze odpali)

> W stacjonarnych PC w tej sieci mamy 3Com 10/100.

to ladnie-troche to nie licuje z jakoscia twojego laptopa - szef musi miec
poczucie humoru :)

> 3. Notebook ma stacje FDD wymienną z CD, nie znalazlam w BIOSIE
> mozliwosci bootowania z CD. I nie ma karty sieciowej ani modemu.

starsze kompy nie mialy tej opcji

> Chce przeinstalowac system. I tu problem
> jak to zrobic, bo chyba musze wylaczyc zasilanie zmieniajac flopa na CD,
czy
> nie?.

patrz wyzej pkt d.

> Pomózcie kobicie.
> Pozdrawiam Anka

mam nadzieje ze chociaz troche sie udalo
good luck

bolo