Re: Mój XP po raz ostatni :)

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom_bzdury_123hgjhg__at_a3.pl)
Data: Sat 01 Mar 2003 - 16:42:36 MET

> Nie jest dobry. Wsiadam do samochodu i czuję jak jadę. Nawet taki
> intelowiec jak Ty nie rozpozna platformy podczas normalnego użytkowania.

Jak bedzie dzialal poprawnie to nie ma sily zeby rozpoznac. Ale
statystycznie wiecej badziewia jest niz stabilnych sprzetow i takie dwa
odrozni kazdy. O to sie rozchodzi.

> To prawda. Mam obie platformy w domu, ten post akurat piszę z P4. A Ty ?

Teraz z PII z plyta na Via - taki sobie sprzet. Zdarza mu sie czasem
jakis wyskok. Obok stoi "stacja graficzna" pozal sie Boze z Althlonem i
"niesamowitym" ECS'em :-) Bywa ze w Photoshopie narzedzia w czasie
dzialania zmieniaja same swe funkcje. Fajny sprzet... o takich mowie -
badziwie - i nie mowie o samym procesorze a o konstrukcji komputera.
Dalej jeszcze "od stop, do glow" Intel PIII. Plyta oryginalna, firmowe
pamieci, zasilanie etc. Sprzet jak zloto. Pracuje na nim bardzo duzo i
zero jakichkolwiek problemow. Dalej PIV rowniez "calkowity Intel".
Pracuje jako rezerwowy serwer SQL. Piekna rzecz. I dalej, dalej, rozne
rozniste maszyny, firmowe i nie, z ciekawszych kilka K6 400, 500 i 550 -
nie pamietam szczegolow konstrukcji. Calkowicie bezproblemowe. Sprzety
od kilku lat calkowicie bezawaryjne i "bezzwisowe". To doskonale
przyklady komputerow na roznych platformach. I jedne i drugie moga byc
stabilne i nie.

> "Gupi", to ten co twierdzi, że pomiary temperatury przez
> półprzewodnikowe mierniki na mobo są precyzyjne i porównywalne. Liczy
> się ciepło oddawane przez procesor, popatrz na dane producentów.

Termometry ktorymi sie poslugiwalem wygladaja tak:
- rurka, rtec, podzialka
- element termoczuly, uklad elektryczny z wyswietlaczem
Prosze o istrukcje prawidowego uzycia :-P

> Propozycja: poszukaj sobie danych o cieple oddawanym przez procesory
> NorthWood i T-Bred.

Dlatego pisalem ze jest nadzieja w najnowszych AMD.

> Naprawdę nie dostrzegasz różnicy ?

Nie ma roznicy. Wszedzie rzadzi kasa.

> Aha, znaczy: Microsoft robi najlepsze oprogramowanie na świecie, tak ? A
> MS-SQL Server - mniam....

Z innej beczki, ale to dobre jest.... he,he,he... Proponuje ustanowic
nagrode Zlotego Zwisa i dawac ja produktom softwareowym ktore wywalaja
sie najczesicej. MS SQL zajmie pierwsze 3 miejsca :-)

> Ja wolę Oracle, a nawet InterBase, a Ty ?

Z musu nadzoruje 2 serwery MS SQL 2K. Zdarzaja sie rozna ciekawe rzeczy.
Np. zapis w logu: blad o niedostepnosci katalogu do zapisania archiwum i
nastepnie informacja o poprawnym zapisie. Chore...

> Naprawdę uważsz, że rynek zdobywają tylko najlepsze produkty ? Że nie
> liczy się promocja, siła ekonomiczna i możliwość podporządkowania sobie
> rynku ? NAIWNIAK ;)

Nie, nie uwazam tak. Wrecz przeciwnie, dobre rzeczy czesto sa
niedoceniane bo niedofinansowane. Ale akurat ta zasada przy procesorach
AMD i serwerach jest zdecydowanie bardziej zagmatwana.

Pozdrawiam
Tomasz