Re: XP czy to prawda

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sun 23 Feb 2003 - 13:54:19 MET

Damian Gołąbiewski wrote:

> Nie chce Mi sie wiezyc w to, ze jesli kupie komputer Athlon 2000Xp i

Dokładniej: "Athlon XP 2000+". Ten "+" w oznakowaniu jest ważny.

> jego procesor nie jest o mocy 2000mhz tylko np. 1700 z groszem.

Relacje między oznakowaniami i taktowaniem są przejrzyście opisane w
dokumentacji dostępnej na stronach AMD. Nie ma nic do wierzenia,
wystarczy sprawdzić u źródła.

> Czyli jest to chwyt marketingowy czy co ?

Ano jest. Intel wprowadzając PIV zmienił istotnie bebechy procka, dzięki
czemu P4 mogą być wyżej taktowane, jednak kosztem tego jest mniejsza
średnia wydajność w przeliczeniu na takt zegara (w różnych zastosowaniach
to się różnie przedstawia), ale przecież nie nazwą PIV 2GHz jako "PIV
1600-" :->

--
Pozdrówka,
        Artur