Re: [drukarka] fioletowy zamiast czarnego

Autor: Eryk H. (himber_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 23 Feb 2003 - 12:33:48 MET

Użytkownik "[ piotr sut ]" <piotr23$$$@$$$tenbit.pl> napisał:

> Ja ostatnio w 930 tez mialem dziwne barwy (np. brazowy zamiast zielonego).
> Juz myslalem ze pomylilem kolory, ale pomoglo odessanie po ok. 1 ml tuszu
> kartridza. Tylko ze moj problem dotyczyl kolorowego kartridza, a nie
> czarnego jak u Ciebie.
> ->piotr

Masz rację. Niektóre kartridże (np. HP) są bardzo wrażliwe na przepełnienie
i wskutek nadmiernego poziomu tuszu dochodzi do samoczynnego mieszania się
kolorów w głowicy podczas druku. Stąd efekt zaciemnienia (przybrudzenia)
wszystkich jasnych barw (pomarańczowy jest brązowy itp.) Dlatego należy
przestrzegać ściśle instrukcji i skoro jej autorzy piszą 10 ml, nie należy
"wciskać" więcej. Zalecenie odessania (o napełnieniu) 1 ml też jest celowe i
na ogół pomaga. Dotyczy to oczywiście napełniania wkładów kolorowych.
Natomiast występowanie fioletowego zabarwienia po napełnieniu kartridża
czarnego może być spowodowane odmiennym składem chemicznym tuszu
oryginalnego i nowego. Znane są nawet przypadki drastycznego odbarwienia
tuszu (na różowy), a także "ścięcia się" w galaretowatą masę. Zwykle po
pewnym czasie nowy tusz "przeczyszcza się", ale nie zawsze. Warto więc
sprawdzać przed zakupem czy dany tusz jest dedykowany danemu modelowi
drukarki.
Eryk