Re: czy Radek 9100 64 mb Sapphire to dobry wybor??

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Sun 23 Feb 2003 - 12:12:46 MET

pioded claimed:
> Mam zamiar kupic wlasnie ta karte, ale nie wiem czy z posrod wielu
> producentow wybralem dobrego

Ta firma wykonuje także karty, które potem Ati sprzedaje jako 'Build by
ATI'.

> (slyszalem cos ze 9100 Sapphire maja zanizone
> taktowanie pamieci, czy to prawda i czy jest duza roznica miedzy taktowanymi
> normalnie)

Mają zaniżone taktowanie. Rdzeń na 250MHz (normalnie), Pamięć na 230Mhz
(normalnie powinno być 250). Jest to ok 10% w plecy. Kris z twojepc.pl
twierdzi że to nie ma prawie żadnego znaczenia i że warto mieć kartę
porządnego producenta zamiast ładnie taktowanej karty słabego producenta
(PowerColor np.). Ponadto taktowanie pamięci to nie wszystko co jest ważne -
ważne są też timingi, czyli opóźnienia. Ja swoją pamięć PC2700 też bym
pewnie na 180Mhz puścił, gdybym w biosie ustawił CL3 :)

Jednym słowem: brać i napisać gdzie można dostać.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]