Re: rysa na cd-r

Autor: JanuszHor (jhr_at_zwm.punkt.pl)
Data: Sat 22 Feb 2003 - 11:49:44 MET

Użytkownik "MACIEK-B" <MACIEKB6_at_WP.PL> napisał w wiadomości
| mam zarysowana lekko plytke cd-r na ktorej mi bardzo zalezy
| wiem ze jest sposob na usuniecie jej
| pomózcie . moze znacie jakies domowe sposoby
| albo moze ktos wie gdzie znalezc cos o tym w internecie
| z góry DZIEKI

ważne jest z której strony płyty jest rysa ,jeżeli od góry czyli od strony
napisów to nie wiem jak to zrobić ponieważ od tej właśnie strony nałożony
jest srebrny lub złoty nośnik na plastik i jego zrysowanie utrudnia lub
uniemożliwia odzcytywanie płyty,
jeżeli natomiast zarysowanie jest na dolnej stronie płyty to sprawa jest
"prosta jak budowa cepa" wystarczy wypolerować płytkę , najlepiej zwykłą
pastą do zebów i mięką szmatką ,no polerowanie może czsami potrwać nawet ze
dwie godziny bo trzeba uważać by nie narobić rys z tej drugiej strony.
jeżeli masz wątpliwości to dokładnie obejrzyj płytkę pd lupą a szczególnie
jej boki a dojdziesz do przekonania ,że mam racje.Naprawiłem w ten sposób
kilkanaście płytek.Zresztą kiedyś jakaś firma ogłaszała się ,że robi to za
niezłe pieniądze.
JanuszHor