Re: boot record - jak skopiowac?

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sat 22 Feb 2003 - 00:45:02 MET

Użytkownik "xmarcel" <xmarcelx_at_NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> mam pytanko - jak/czym skopiowac boot record ?.
> chodzi o to ze, kolegi komp niechce sie zabotowac, bios widzi dysk a
> sytem (win2000) nieladuje sie, pojawia sie komunikat ".....boot
> record........not found". wczesniej czasami tez sie tak robilo i
> pomagalo ponowne wlaczenie kompa, a teraz niestety juz wogole nie
> mozna go uruchomic. W zwiazku z tym pomyslalem ze przekopiuje boot
> record z innego dysku, gdzie zainstalowany jest win2000, ale niestety
> nei wiem jak to zrobic i prosze o pomoc szanownych grupowiczow.
> [...]
Ogólnie dziwna sprawa ;-). Ponieważ jednak chodzi najprawdopodobniej o
bootsektor partycji, z której startuje system, to może to wskazywać na
jej uszkodzenie (tzn. na uszkodzenie systemu plików, ew. jeśli NTFS, to
także na bardzo dużą fragmentację plików - był taki błąd opisany w MS
KB).

Bootsektor partycji odtwarza się przy pomocy polecenia fixboot wydanego
spod Konsoli naprawczej. Nie można go skopiować z innego systemu.

M.