Re: Dysk Seagate

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 23:06:43 MET

> Mam taki maly problem z dyskiem firmy Seagate.
> Otoz szukam szczegolowej informacji na temat dysku ST35 I A/X (lub ST35 1
> A/X).
> Jest to w zasadzie prapradziadek, wyciagniety z leciwego 386. Takze i
> wymiary dysku sa sluszne.
> Problem z nim polega na tym, ze ta 386 caly czas sygnalizuje blad dysku.
Nie
> ma problemow z dyskiem np. 200 MB - komp chodzi.
> Po wsadzeniu tego dysku do 486 i mlodszych PC, dysk ten jest widziany jako
> 84 MB - BIOS podaje 980 cyls. i 5 Heads (Sugerujac sie oznaczeniami firmy
> Seagate dysk ten chyba ma tylko 35 MB). W kazdym razie po wsadzeniu do
> innego kompa dysk ten chodzi tylko jako master. Zadnego innego dysku w
> systemie nie toleruje - natychmiast wiesza BIOS. :(
> Albo dysk jest faktycznie uszkodzony albo nieprawidlowo jest
> identyfikowany...
> Szukam do niego jakiegos konkretnego opisu oprocz liczby glowic i
> [...]

To jest jeden z tych przypadkow kiedy pomoc zdalna niewiele moze zdzialac.
Wiem to bo sam walczylem z takimi topornymi dyskami w erze 286 i 386.
Jedyne co moge tobie poradzic to probowac ustawiac te zworki az do skotku
... rozne kombinacje.
Dodatkowo mozesz pobawic sie w ustawianie standardowych typow dyskow (te z
listy w BIOS'ie, od 30MB w gore). Na ktoryms powinien zadzialac.