Re: Spycam - jak to zrobić na PC?

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 15:30:13 MET

> Ponieważ ostatnio w mojej okolicy nasiliły się różne włamania i
wandalizmy,
> zastanawiam się nad jakimś domorosłym sposobem podłączenia małej kamery
nad
> drzwiami. Chodzi o to, żeby widzieć kto się kręci przy drzwiach podczas
> mojej nieobecności.
>
> Jak myślicie, czy da się zainstalować jakiś mały web-cam wystający nad
> drzwiami w taki sposób, żeby np. co kilka sekund zapisywał na dysku to co
> widzi, np. w formacie JPG-a?
>
> Czy ktoś przerabiał może taki temat i ma jakiś gotowy patent? Tylko nie
> [...]

Jest na to prosty patent, ale nic za darmoche ...

Kupujesz kamerke, ktora potrafi pracowac w slabym oswietleniu (np.
philips'y) podlaczasz do niej wzmacniacze sygnalu (jeden starcza na 5m) i
wszystko do kompa. Programow do monitoringu jest bardzo duzo wiec z tym nie
bedzie problemu.

Najwazniejsze to sprawdzic jak dlugi kabel jest ci potrzebny do tej kamerki.
Max dlugosc nie moze przekraczac 25m (4 wzmacniacze i kabel 5m). Jeden
wzmacniacz USB 1.1 to koszt do 100zl. Przedluzacze sa tanie wiec tutaj nawet
nie bede wypisywal cen. Max dlugosc kabla bez wzmacniaczy to 5m, wiec jezeli
mialbys kompa przy drzwiach to pewnie nie bylby potrzebna nawet wzmacniacz
sygnalu.