Re: Ciekawa awaria CDRom'u Samsung

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_ps.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 09:45:47 MET

On Fri, 21 Feb 2003, von_Kowal wrote:
> Do niedawna serwis LG np nie robił problemow i wyiatal rozerwane płytki z
> napędów. W tej chwili na fali zmian w serwisie LG które były juz komentowane

AFAIR napedy LG mialy blad konstrukcyjny, jakies "gumki", ktore strefowo
nagrzewaly plytki, a to z kolei powodowalo pekanie. Przypuszczam ze LG to
nie jest banda az takich idiotow, aby nie poprawic konstrukcji. Byc moze
uznali, ze skoro nowy model nie ma tamtej wady - to i przestali uwazac
za swoj psi obowiazek naprawiac swoj produkt na gwarancji jezeli jest
uszkodzony przez eksplodujaca plytke - bo uwazaja ze to teraz moze byc
wina plytki lecz nie napedu. Dlatego ze czytalem pl.comp.pecet nie kupilem
ani jednego napedu LG i jakos jest z tym mi dobrze :)

Ostatecznie naped kosztuje jakies 100 do 400 PLN, a plytka z np. Windows
to jakies 500 PLN. Wybor nalezy do was :) , ale ja wole zaplacic troche
wiecej i miec a. plytke w calosci, b. naped ktory dziala; niz a. naped
LG, b. plytke w proszku; c. awanture z serwisem; d. koniecznosc kupienia
nowego napedu.

IMO za pekniecie plytki odpowiada zawsze naped - tj. gdyby danej plytki
nie wkladac do napedu tylko np. trzymac w pudelku (nawet tym najgorszym),
to plytka nie rozlecialaby sie pewnie i do konca tego tysiaclecia. Fakt,
OS moze blednie sterowac napedem - ale naped powinien byc zabezpieczony
na poziomie firmware przed wszelkimi glupotami, a na poziomie hardware
nawet przed wylaczeniem zasilania przez przeciecie kabla.

Zreszta o czym mowa - wiadomo ze plytki pekaja w LG? Wiadomo!
A pekla komus plytka w napedzie TEAC? I to nie jest kryptoreklama,
to jest reklama: napedy FDD TEAC po kilkunastu latach pracy nie
wykazywaly nawet _sladu_ zuzycia! A zdarzyly mi sie FDD do wymiany
po 1/2 roku innej firmy.