nForce 2 + DDR

Autor: PChainsaw (pchainsaw_at_wp.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 02:00:01 MET

Pomocy!

Kupiłem niedawno nową płytę Chaintecha Apogee 7NJL1 i do niej 2x256Mb PC
2700 (identyczne kosci). Pierwszym problemem bylo, ze na jednej z kosci
komputer wogole nie startowal Windowsa (czarny ekran) a jesli chodzila druga
to system bombardowal mnie niebieskimi ekranikami pod XP (w stylu "przerwano
dzialanie systemu aby uchronic komputer przed uszkodzeniem") no i bledami w
stylu "wystapil blad - zamknij - ignoruj" pod 98. Jesli wstawilem dwie to
wszystko sypalo sie oczywiscie duzo czesciej. Nie mowiac juz o dual
channel - bo tu mialem ok. 10 sek. kiedy winda szla sie pasc.

Wyjalem zrabana kosc i trzeba ja bedzie oddac na serwis. Oczywiscie pamiec
to zaden markowy sprzet, po prostu zwykly SpecTek z Wilk Elektronik.

Co najbardziej dziwne - druga kosc ktora chociaz dzialala, to system sypal
sie glownie aplikacjach 3d (3dmarku2003 po kilku sekundach, unreal 2, fifa
2003) i przy duzych obciazeniach dysku. Wkurzylem sie i zmienilem jej fsb z
166 (czyli 333ddr) na 133MHz. No i teraz - wszystko chodzi idealnie.

Stare, niestabilne parametry pracy pamieci to:

Main frequency: BY SPD (czyli 166MHz)
T(RAS): 7
T(RCD): 3
T(RP): 3
CAS Latency: 2.5

Nowe stabilne ustawienia:

Main frequency: SYNCH (czyli 133MHz)
T(RAS): 6
T(RCD): 3
T(RP): 3
CAS Latency: 2.5

I mam do wszystkich ktorzy orientuja sie w temacie wielka prosbe - co to
moze oznaczac? Czy sprzedano mi pamieci PC2100? (chociaz sa oryginalne
naklejki WE). Czy to moze wina procesora - posiadam Athlon Thunderbird 1GHz
z fsb 133. Oprocz tego w komputerze dziala Barracuda IV 80GB i ASUS GeForce
2 Pro. Dlaczego system pracuje tak niestabilnie przy normalnej pracy pamieci
ddr333 i dlaczego odzyskuje rownowage przy zmianie na 266?

Prosze pomozcie - nie mam juz sily odsylac plyty do serwisu na drugi koniec
polski czy placic kolejnemu serwisowi w okolicy (bo takowego nie ma,
niestety).

Pozdrawiam
P. Pilarczyk "the ChainSaw"