Re: Serwer dla sporej sieci

Autor: Marcin (kupiematrox_at_gazeta.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 00:07:52 MET

Witam

Ja bym zwracal uwage na serwis dostawcy niz na techniczne osiagi.
Nawet najlepszy sprzet moze sie popsuc.
Bo co z tego, ze system bedzie stabilny jezeli ewnetualna naprawa
potrwa np. 14 dni?
Tylko, ze wtedy bys sie nie zmiescil w 2500 pln:(
Ale jak mus to mus.
Ja bym w tej konfiguracji dodal drugi dysk i polaczyl je
w raid typu 1 (MIRRORED).
Jak padnie cos innego to mozesz zwykle czesc podmienic na odpowiednik
z desktopa a danych z dysku nie odzyskasz tak laltwo.
Niby sa backupy, ale zawsze wystapi problem, ze dane sie zmienily
od czasu ostatniej kopii.
A tak to wyjmujesz jeden dysk a drugi sobie pracuje bez zaklocen
i dane sa dostepne. Backupy tez trzeba jednak robic bo moga dwa sie posuc
(ale jakie male prawdopodobientwo,
ze w tym samym czasie).
Albo jakies programowe wykasowanie...

No i wydaje mi sie, ze troche malo ramu jak na serwer. Chyba, ze
bedzie malo obciazony.

Ewentualnie moze warto sie zastanowic nad plyta dwuprocesorowa?
Na razie kupisz jeden procesor a jakby byla potrzebna wieksza moc to
dolozysz drugi.
Tylko, ze obawiam sie ze wtedy by sie 2500 pln moglo przekroczyc.
Tak prawde mowiac wydaje sie to troche malo jak na serwer...
Chyba, ze nie bedzie na nim waznych danych a jego wylaczenie
nie spowoduje jakichs strat finansowych.

Pozdrawiam

Marcin