Co robić ? Szafira 9000PRO za 8500LE a może Atlantis 9100L ? - długie

Autor: Tynio (tynio_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 20 Feb 2003 - 20:55:08 MET

Witam wszystkich

Mam mały problem od około 2 miesięcy (tak w sumie) walcze z serwisem
i Kartą Szafir 8500 LE (na biosie 7.006 )
Po krótce opisze co się dzieje i co się działo

Karta chodzi bardzo ładnie pod Win 98 SE ale jak się przesiadłem na Win XP
Przestało działać poprawnie wyjście TV (przy starcie wieszało kartę)
Wszystko w kompie zostało przetestowane od kabelków do HDD do zasilacza
Po testach okazło się że to wina karty (Szafir 8500 le ) ale tylko tego
modelu który miał
Bios 7.006 już karta z biosem 7.008 była ok (było testowane )
Więc karta została wysłana przez serwis do dystrybutora w Warszawie i
wymienili
na następnego Szafira 8500 le który też miał bios 7.006 potrzymałem kartę
kilka tygodni (kupiłem starą kartę ATI- 35 zł bym bez problemów mógł dalej
używać kompa) - oczywiście uprzedziłem o tym fakcie Serwis że taka sytuacja
może mieć miejsce.
W styczniu zawiozłem kartę z myślą że zostanie zmieniony bios na 7.008 (nie
kupowałem karty by się bawić w aktualizację biosu więc sam nie zmieniałem)
otrzymałem info że karta będzie za około 4 tygodnie do odbiory.

W dniu dziejszym dowiedziałem się że juz jest moja karta i że jest sprawna i
działa z TV bez problemu
wchodze do serwisu co widzę ? Nowe Ati Atlantis 9000 PRO 64 Mb 275/275 no
Extra mam mieć kastrata 8500 :)
Wytłumaczyłem w czym rzecz i odmówiłem odebrania karty.
Jutro będę się kotaktował z serwisem i tu jest moje pytanie czy może ktoś
robił porównanie ATI 8500 LE (250/250) z kartą ATI 9100 L ale Szafira który
jest taktowany 250/230 ?
Czy czasem nie będzie to już podobna prędkość do 9000 Pro 275/275 ? i jakie
ten dziwaczny szafir ma pamięci ?? (dziwaczny bo jako jedyna firma ma takie
taktowanie.)
A może mam odmówić odbioru karty tego 9100 L bo to nie będzie w 100%
zamiennik mojego 8500 250/250 i za dopłatą dogadać się i odrazy 9500 ale bez
PRO ??
Dodam że moja karta była kupiona w czewcu za cenę 715 zł czyli za około 150
zł mniej niz dziś 9500
Co mam robić i czy godzić się na Atlantisa 9100 L 250/230 ?

Tynio

Pozdrawiam