Re: Jak odzyskac partycje po fdisk'u ?

Autor: McSwirus (mcswirus_at_interia.pl)
Data: Thu 20 Feb 2003 - 14:08:05 MET

Programów nie czaje za bardzo ale jest na to metoda.
Jak znasz rozmiar dysku (wiesz ile ma cylindrow glowic i sektorow -
najwazniejsze cylindry i glowice) to sprawdz w partition magic od jakiego
cylindra i glowicy zaczyna sie partycja primary oraz gdzie sie konczy.

na podstawie tych danych wiadomo gdzie sie zaczyna partycja rozszerzona
(nastepna glowica - nalezy uwzglednic przeniesienie na nastepny cylinder)
oraz gdzie sie konczy. W Master Boot Record dysku musisz wpisac opis
partycji drugiej zgodnie z tymi danymi. FDISK najprawdopodobniej usuwajac
nie kasuje wpisow z Boot Recordow wiec po dopisaniu tych danych do MBR
wszystko powinno byc ok.
Nie dam sobie glowy uciac za to ale na 90% że dziala.

Ps. Jak mi kilka razy dane wylecialy to napisalem program do zapisu MBR oraz
pierwszych sektorow partycji na flopa w postaci plikow. Jak mi cos przez
rzypadek zniknie w opisie partycji to sobie przywracam.
Ps2. Jak bedziesz używał NORTON GHOST lub DRIVE IMAGE to mozesz robic obrazy
partycji w postaci skompresowanych pliow ktore nagrwasz na CDRW - mozesz
odzyskac wszystko w kazdej chwili. Ja tak odzyskuje WINDE jak mi pada ;-)