dysk czy zasilacz ???

Autor: szrama_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 20 Feb 2003 - 00:10:48 MET

Witam!

Ostatnio mam problemy z moim komputerem. Dokładnie nie potrafię znaleźć
przyczyny. Dysk zaczął mi po prostu stukać :) Tak jak to się dzieje przy
włączaniu komputera (tak jakby dysk odłączyć z zasilania i ponownie włączyć).
Dzieje się tak przy włączaniu Windowsa, jest jeden klik, system się na chwile
zawiesza i dalej wszystko jest ok. Po paru godzinach klikanie się powtarza i
czasami komputer zawiesza się na dobre.
To stukanie dysku też pojawia się przy odczycie z dyskietki. Stacja dysków i
twardziel są połączone tym samym kablem zasilającym i wydaje mi się, że to może
być wina zasilacza, ale nie jestem pewien. W kompie mam 2 dyski Maxtor 40GB i
Sygate 8GB. Jednak oba inaczej reagują na stukanie. Maxtor w ogóle traci
partycję na której jest system :( a Sygatowi to nic nie przeszkadza i nic się
nie traci.
Może ktoś miał podobny problem i może mi pomóc ? Nie wiem co mam wymienić :(
Tak sobie w sumie myślę, że to jeszcze może być wina płyty (Soltek SL5DRV2)...
jak to sprawdzić ???
Dzięki za pomoc!