Wyjście cyfrowe (czy warto wykorzystać ...)

Autor: /// Kaszpir /// (usunto_Z.Maczynski_at_siden.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 17:56:48 MET

Witam !

Mam pewien dylemat :)

Jakiś czas temu umarł mój SB Live 5.1 (niestety wykitował po gwarancji :(
Zostałem bez mojej więc karty muzycznej :(

Uaktywniłem wiec kartę muzyczną (Zintegorwany kodek Realte ALC-650
6--kanałowy) na płycie głównej. Obecnie mam spowrotem podłączone tylko 2
głosniki.

Obecnie słucham plików Mp3 jak i muzyki głównie już na nowo zakupionym
amplitunerze i DVD.
Dzwięk z komputera raczej nie jest już dla mnie bardzo wazny (kiedyś jak nie
miałem DVD to jakośc dźwieku z komputera była dla mnie ważna) , ale odkąd
kupiłem amplituner i DVD już nie jest :)

Dobra wracając do tematu. Na mojej płycie głównej (DFI AD77pro) znajduje się
nie wyprowadzone złącze wyjścia i wejścia cyfrowego.

Chciałbym wyprowadzić dźwięk cyfrowo (za pomocą złącza optycznego lub
coaxilanego) do amplitunera z karty muzycznej.

Problem polega na tym że musiałbym wyprowadzić dźwięk z samej płyty głownej
i nie wiem czy wyprowadzajac go w ten sposób jakość dźwięku cyfrowego będzie
bardzo dobra czy raczej nie ma sensu go wyprowadzać ? (złacze jest podobne
trochę do wejscia analogowego gdzie podłacza się cdrom z kartą muzyczna) a
gdybym chciał wyprowadzić musiałbym chyba ten kawałek od płyty głownej do
gniazda cinch wyprowadzić normlanym kabelkiem (koncentrykiem było by trudno)
i dopiero do gniazda wyprowadzić już sygnał kablem koncentrycznym 75ohm.
Nie wiem jednak czy ten mały kawałek który nie będzie poprowadzony kablem
koncentrycznym będzie miałjakiś negatywny wpływ na jakosć dźwieku i czy
wogóle taka "zabawa" ma sens ..

Czy może poprostu kupić jakąś tanią kartę muzyczna byle posiadała wyjście
cyfrowe i nie zawracać sobie głowy wyprowadzeniem dźwieku w ten sposób ...
A jeśli nie warto to jaką polecacie kupić kartę dźwiekową , najchętniej z
wyjściem coaxilanym (tańsze kabelki ;-). Może być nawet zwykła sterofoniczna
, byle potrafiła bez problemu wyprowdzić dźwięk DD 5.1 jak i DTS ....

Czy ktoś wogóle uzywa wyjścia cyfrowego z kodeka ALC-650 ???

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///