[długie] Problemy z instalację dwóch napędów w obudowie.

Autor: Mateusz Majchrzycki (spam_at_spam.spam)
Data: Sun 16 Feb 2003 - 13:17:39 MET

Jako że niedługo kupię sobie nagrywarkę, muszę się zastanowić nad jej
instalacją w obudowie. I tu pojawia sie duży problem.
Mam taką jakąś obudowę noname. Nieważne. Obudowa ma 4 kieszenie 5.25". W
obudowie siedzi sobie mb Epox 8KHA+. Z napędów siedzi sobie na razie CD-
ROM i jest OK. Ale teraz chciałbym dołożyć nagrywarę i pojawaia się kupa
problemów.
Kiedy właduję sobie do dwóch najwyższych kieszeni dwa napędy i będę
chciał podłączyć kabelek IDE to pojawia sie problem. Jako że gniazda
IDE na mb są na dole to kabelek będzie naciągnięty i coś będzie nie
stykało wskutek czego komp nie wstanie wydając z siebie przenikliwe
dźwięki. No dobra to przełóżmy napędy niżej żeby kabelek starczył. I
tu pojawia się nowy poważniejszy problem.
Płyta główna tak pięknie współgra z obudową że dwie dolne kieszenie
5.25" są zablokowane. To znaczy napęd wchodzi ale wystaje poza
obudowę jakieś 5cm. Po prostu blokuje się o mb.
Więc reasumując do kompa nie mogę mieć podłączonych na raz dwóch
napędów 5.25" a co za tym idzie mogę mieć tylko CD-ROM lub tylko CD-R.
Teraz pytanie co zrobić aby miec możliwość zainstalowania *_OBU_*
napędów. Mam kilka pomysłów ale nie wiem jak z ich realizacją:
1. Znaleźć niestandardowy kabelek IDE. To pewnie będzie problem. Bo
taki kabelek jak wiadomo wygląda tak:
W---------N1----N2
gdzie W-wtyczka do mb; N1,N2-wtyczki do napędów.
A ten niestandardowy musiałby wyglądać tak:
W---------------N1----N2
lub
W-----------N1--N2
Czy któryś z tych dwóch powyższych się gdzieś dostanie?
Jezeli nie to jest drugi pomysł.
2. Zmienić obudowę. Ta co teraz mam jest tylko o 0,5cm szersza z
każdej strony niż napęd 5.25". Musiałbym znaleźć obudowę w której mb
"schowana" by była w jakiejś wnęce w obudowie. Moja obudowa wygląda
tak:
+---------------+
| +-----------+ |
| |Napęd 5.25"| |
| +-----------+ |
A ta nowa musiała by wyglądać mniejwięcej tak:
+-------------------+
| +-----------+ |
| |Napęd 5.25"| |
| +-----------+ |
Czyli musiała by być szersza z prawej strony o jakieś 5cm (bo na
górze mb są dość duże gabarytowo kondensatorki).
Ewentualnie obudowa musiała by być dłuższa. Jeżeli moja jest teraz
taka w środku:
--------------------------+
---+ +-------------+
 Z | |Kieszeń 5.25"|
 a | +-------------+
 s | +-------------+
 . | |Kieszeń 5.25"|
---+ +-------------+
----------+ +-------------+
          | |Kieszeń 5.25"|
Płyta | +-------------+
główna | +-------------+
          | |Kieszeń 5.25"|
          | +-------------+
To nowa musiała by być w środku taka:
------------------------------------+
---+ +-------------+
 Z | |Kieszeń 5.25"|
 a | +-------------+
 s | +-------------+
 . | |Kieszeń 5.25"|
---+ +-------------+
----------+ +-------------+
          | |Kieszeń 5.25"|
Płyta | +-------------+
główna | +-------------+
          | |Kieszeń 5.25"|
          | +-------------+
Czy obudowę o cechach wymienionych powayżej się gdzieś dostanie???
Jeżeli tak to prosiłbym o konkretne modele. Oczywiście cena nie
powinna być zabójcza.
3. Ostatnim pomysłem jest wymiana mb ale to jest ostatni pomysł i na
99,99% nie będzie realizowany.
Aha. Pomysł typu "niech sobie napęd z obudowy wystaje" odpada.

Huuu... Ale się rozpisałem (i rozrysowałem :)). Mam nadzieję że ktoś
doczyta do tego momentu i mi pomoże lub doradzi :)
TIA :)

--
 \ Mateusz Majchrzycki \ www.edytorstacji.prv.pl \