Gra się wyłącza - pomocy!

Autor: motto (motto77.nospam_at_op.pl)
Data: Sun 16 Feb 2003 - 00:36:40 MET

Witam, celowo pisze na dwie grupy, ponieważ problem (według mnie dotyczy ich
obydwu). Rzecz dotyczy gry Cassacks - The Art of War, ale problem może być
pogrzebany w sprzęcie lub konfiguracji systemu. Tyle wstępu.

1. Opis problemu:
Podczas gry gra ni stąd ni zowąd się wyłącza. Zazwyczaj podczas 99%
modernizacji (w Akademii) skracającego czas budowy obiektów o 85%, ale nie
zawsze w tym momencie (a w innych). Zdarza się też, iż gra nie wyłączy się w
ogóle i spokojnie mogę grac przez kilka godzin. Problem ten występuje tylko
w grze Cossacks - The Art of War, nie występuje we wcześniejszej wersji gry
Cossacks - European War, ani żadnej innej grze, czy też programie. Po
zainstalowaniu gry na innym komputerze problem nie występuje.

2. Wykonane próby zdiagnozowania problemu:
a) test pamięci RAM programem mem86
b) test karty graficznej na urządzeniu serwisowym.
c) kilkukrotne przeinstalowanie gry
d) zainstalowanie gry na innym komputerze
e) "odkręcenie" do wartości nominalnej szybkości procesora
f) wyczyszczenie dokładnie (wewnątrz) całego komputera (wszystkie "styki"
przemyte benzyną ekstrakcyjną).
g) uruchominie gry (w ustawieniu kompatybilności z Win98/Me)

3. Sprzęt i oprogramowanie.
- procesor: Intel Celeron 633 @ 950 MHz (napięcie zasilające 1,825V)
- pokład: Shuttle AV 18 e2 (stery z systemu)
- pamięć: 256 (2*128) DRAM 133 MHz Kingston
- grafika: GeForce 2 mx-200 32 MB AGP TV-Out (stery wer. 42.10)
- system: Ms Windows XP Prof. Sp1
(reszta chyba nieistotna)

Czy ktoś miał podobny problem?? Gdzie szukać przyczyny?? Ogólnie sprzęt i
system jest bardzo stabilny, od blisko roku się nawet razu nie zawiesił. Z
kolei gra na innych komputerach chodzi bez problemu. Już nie wiem czego
szukać.

--
  motto