Re: kiedy komputer pobiera energie?

Autor: \(\)_D_H (mk_mikkael_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 15 Feb 2003 - 23:36:36 MET

> 1) list "zaby zaistniec"?

tak mam kompleksy i jestem niedorozwiniety emocjonalnie wobec tego robie to
na co nikt inny na tej grupie nigdy by sie nie odwazyl - zartuje i myslalem
niestety ze, ten jedyny i prymitywny zart zostanie poprawnie zrozumiany
(pozdro dla Cage'a). Zaistnialem, mialem swoje piec minut chwaly, czuje sie
tak, jakby czul sie Michal Wisniewski gdyby wpisano go do podrecznikow z
historii polski.

> 2) a co madralo rozumiesz pod pojeciem "jest wlaczony"?

a co rozumiesz przez pojecie np. "telewizor jest wlaczony", albo "wiatr
wieje". A mysle ze wlasnie czepianie sie szczegolow w stylu atx jest wlasnie
graniem madrali. Bo zapewne o wylaczonym kompie z atx ci nie chodzilo gdy
zadawales posta (no bo jezu co zrobic jak sie monitor przelaczy w stan
czuwania - wtedy to juz dyskusja na 50 postow murowana). I czy ten cholerny
telewizor pobiera energie gdy swieci sie mu ta cholerna czerwona dioda? No i
ile? I ile energii pobiera mi myszka? Albo podkladka? Lepiej idz do kina -
na to szkoda zycia.

Chcesz powaznych odpowiedzi a piszesz, ze "moje pytanie byc moze bedzie z
serii glupich".

>np. procesor - czy zuzycie energii jest mniejsze w stanie "spoczynku"
>i po czym poznac taki stan "spoczynku", czy np. w windowsie98 bez
>uzywania soft-coolera procesor pII pobiera mniej energii w momencie
>kiedy nie pracuja zadne aplikacje uzytkownika? czy np. pobiera mniej
>energii dopiero w "doze mode"? doyslam sie, ze im wiecej energii
>pobiera, tym wiecej rozprasza w postaci ciepla;

jak procesor ma mniejsze obciazenie - to mniej pobiera energii - jak silnik
w samochodzie. A gdy ma wieksze obciazenie to bardziej sie nagrzewa - wiec
wydziela, a nie rozprasza wiecej energii w postaci ciepla.

>np. karta dzwiekowa, czy pobor energii jest zalezny od odtwarzania
>dzwiekow? czy caly czas taka karta pobiera tyle samo? a moze jest
>zalezny od podlaczenia lub nie glosnikow?

jak glosniki nie maja dodatkowego zasilania to cos je musi zasilac nie
uwazasz? jak maja bateryjki lub kabelek to sie zasilaja same a to co
produkuje karta dzwiekowa to tylko sygnal. jak glosniki sa slabe i nie maja
zasilania to sygnal ze wzmacniaczy na karcie im wystarczy. jesli procesor
karty np emu w sblive pracuje intensywnie to sytuacja analogiczna do cpu i
silnika samochodu, choc sa to w tym przypadku szczatkowe roznice w poborze
mocy.

>np. kontroler USB, czy pobiera wiecej energii jak ma cos do siebie
>podlaczone? a jak jest zupelnie wylaczony w biosie, to czy np. uklad
>ktory wlasnie robi to, ze kontroler jest wylaczony nie pobiera czasami
>wiecej energii niz sam kontroler?

a jak mu podlaczysz jakies urzadzenie bez swojego zasilania to jak ma ono
dzialac? no co do usb to chyba obecnie usb wrzuca sie na mostek do plyty
glownej i nikt nie bawi sie w badziewia typu - osobny kontroler gdzies na
plycie (no chyba ze rzeczywiscie jest inaczej - niech mnie ktos wtedy
poprawi). Wiec wylaczenie kontrolera nic nie daje?

No i czy rzeczywiscie ma to wszystko jakies znaczenie?

()_D_H
The truth is out there...