stara p³yta a procesor - HELP !!!

Autor: d_r (dagres_at_interia.pl)
Data: Sat 15 Feb 2003 - 16:38:37 MET

Mam problem.

W moim kompie pracuje procesorek Duron 650MHz.
Moja p³yta g³ówna (GA 7IXE4) oparta jest na szynie 100 (nie znam siê, ale
pewnie wiecie o co chodzi).
Chcê wymieniæ procesor,
wiêc pojawia siê problem. P³yta przecie¿ nie obs³u¿y
nic "specjalnego".
Na stronie Gigabyte'a znalaz³am spis wszystkich
procesorów obs³ugiwanych przez moja p³ytê.
Z tego wynika, i¿ mogê wymieniæ procesor
na ka¿dy wy¿szy DURON oraz czê¶æ starych Athlonów.
Ale... no w³a¶nie... Mój komputer odmówi³ przyjêcia
procesora Duron 1300.
Co mo¿e byæ tego przyczyn± ?
Czy pomo¿e upgrade Biosu ?
A mo¿e jest konieczna inna przeróbka, operacja ?
Bo przecie¿ producent zaleca do tej p³yty ka¿dego
Durona, w tym 1300.

Wiem, powinnam zmieniæ p³ytê.
Ale problem polega na tym, i¿ mam ograniczone fundusze
jakie mogê przeznaczyæ na modernizacjê komputera,
a przy wymianie p³yty musia³abym tez wymieniæ pamiêæ
RAM, a mam tego 512MB i nie chcia³abym mieæ mniej.
Z wymian± p³yty chcia³abym jeszcze poczekaæ.

Bardzo prosze o poradê dotycz±c± procesora,
mo¿e kto¶ siê kiedy¶ zetkn±³ z takim problemem...
Bo je¶li upgrade Biosu nie pomo¿e, to co dalej ?

Pozdrawiam
i dziêkujê.

d_r