Re: Jaki monitor 17" do 1000???

Autor: jarek_wierzbicki (czendler_at_poczta.fm)
Data: Sat 15 Feb 2003 - 14:45:25 MET

Użytkownik "Marcin Wojtczuk" <fastviper_at_telkab.pl> napisał
> Czy można poprosić o dłuższy opis ? Fascynuje mnie ta technologia, ale
> zupełnie nie wiem w czym może mi pomódz. Jak podkręcę swój monitor na
> największą jasność, to wszystko jest wyblakłe - co zatem daje ten
> SuperBright lub OPQ ?

Pomoc moze podczas ogladania filmow. Monitor wyswietla wtedy obraz ze
zdecydowanie wieksza jasnoscia (do 300 cd/m^2) i ze znacznie wiekszym
kontrastem, co zbliza go do obrazu jaki wyswietlany jest na naszych tv.
Normalna wartosc jasnosci typowego kineskpou monitorowego wynosi 80 - 100
cd/m^2. Roznica jest wiec potezna.
Troszke dalej posunal sie tu Philips. Opracowal technologie blizniacza do
OPQ i SuperBright, a mianowicie LightFrame 3. Roznice polegaja na tym, ze
mozna dowolnie zdefiniowac, w kazdym oknie inny poziom jasnosci. Czyli w
skrocie: to co dotyczylo w przypadku OPQ i SuperBright calej powierzchni
ekranu u Philipsa moze dotyczyc pojedynczych okien (chyba do 8 ale nie
jestem tego pewny).

pozdr.
jarek