Odp: kiedy komputer pobiera energie?

Autor: Paweł (bez.fm_at_poczta.fm)
Data: Fri 14 Feb 2003 - 18:51:37 MET

Użytkownik adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b2jbrs.3vu633r.1_at_kretyn.kretynozol...
> czesc;
>
> moje pytanie byc moze bedzie z serii glupich, ale kiedy komputer a
> konkretnie jego uklady o wysokiej skali integracji pobieraja energie?
>
> np. procesor - czy zuzycie energii jest mniejsze w stanie "spoczynku"
> i po czym poznac taki stan "spoczynku", czy np. w windowsie98 bez
> uzywania soft-coolera procesor pII pobiera mniej energii w momencie
> kiedy nie pracuja zadne aplikacje uzytkownika? czy np. pobiera mniej
> energii dopiero w "doze mode"? doyslam sie, ze im wiecej energii
> pobiera, tym wiecej rozprasza w postaci ciepla;

> [...]
==============

Faktycznie pytanie z serii "dzwinych" Jazeli chodzi karte dziweku to
ona w zasadzie pracuje ciagle= generuje jakies tam sobie szumy- mniejsze lub
wieksze., Ale jak podlaczysz tam obciazenie np. -sluchawki to wtedy tej
mocy do ich napedzenia dostarcza tranzystor ( mówie o tych prostych
popularnych kartach. Ale sa to moce takich rzedów ze smiesznie by o
nich mówic jesli chcialbbbbys zaoszczedzic napradzie:-) A c o do USB-
zalezy co podlaczysz. Bo np. drukarke- sluzy do przeslania danych i
tyle. Ale sa urzadzenia które sa zasialane przez USB i wtedy pobiera ile
potrebuje. CHociaz USD ma jakis tam standard i max prad jakim mozna go
odbiazyc. Ale czy zasialisz to z osobnego zasialacza czy z zasilania
komputer- nie ma to znaczenia. A co do procesora sie nie wypowiadam....
Niech MOC bedzie z Toba.