Pamięci SDRAM 100MHz i 133MHz - Windows 2000

Autor: Moebius (spam_at_tenx.moze.innym.razem)
Data: Fri 14 Feb 2003 - 17:44:34 MET

Witam,

Konfiguracja sprzętowa:
Shuttle HOT-661 (BX), Pentium II 450MHz, 2x256MB SDRAM 133MHz + 2x64MB SDRAM
100MHz.

Problem:
Przy zainstalowaniu modułów 133MHz i 100MHz jednocześnie system Windows 2000
wyświetla bluescreen (niestety - kodu błędu nie zdążyłem przyuważyć - pisze
coś o dumpie pamięci fizycznej bodajże) i restartuje się. Błąd występuje po
zalogowaniu się do systemu.
Wcześniej system był zainstalowany z kompletem kości na pokładzie i chodził.
Nastąpiły pewne zmiany w sprzęcie (dodatkowy napęd) i ów problem się
pojawił. Nie wiem jak mogło to wpłynąć - ja tej modyfikacji nie dokonywałem,
być może zostały zmienione ustawienia BIOSu.
Podejrzewam, że należy skonfigurować RAS/CAS delays itp. w BIOSie (?),
niestety nie wiem jakie wartości są właściwe dla obu typów pamięci naraz.
Czy kolejność umieszczenia kości w slotach ma znaczenie? (obecnie w
pierwszych dwóch są 133MHz)

Prosiłbym uprzejmie o naprowadzenie mnie na rozwiązanie problemu.

Krzysiek