Re: Soltek 75drv5 czy MSI KT3V?

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Fri 14 Feb 2003 - 01:47:39 MET

maliboo claimed:
> Obie plyty Soltek 75drv5 i MSI KT3V, sa w porownywalnych
> cenach : co wybrac? Chcialbym podkrecic aXP1700+ (od biedy jak nie dostane
> dobrej serii aXP to aXP2000+), ktora jest lepsza do podkrecania? MSI kusi
> wyposazeniem, ale obawiam sie, ze tylko tym. A moze jakas alternatywa do
> 400zl?

Mam tego Solteka i mam kilka uwag do niego. Do podkręcania 1700+ to on się
nadaje. Ale powyżej 12.5x166 to zapomnij (nie ma takiej możliwości). Świetne
jest to, że można ustawić napięcie dla AGP i pamięci, gorzej, że zworkami na
płycie. Dźwięk też nie taki zły, ale tylko stereo. Jeśli kupować tą
płytę to tylko wersję -E. -C przegrywa w zbyt wielu aspektach z KT3V.

Kolega ma KT3V i ma ustawianie wszystkiego w BIOSie, złącze bluetooth,
dźwięk 5.1 z equalizerem realizowanym w sterownikach i możliwość ustalenia
mnożnika nawet na 14x. Gdybym teraz kupował - brałbym to MSI (przynajmniej
jest szansa, że następne biosy dadzą wyższe mnożniki).

Jedyne co Soltek ma od niej lepsze to niebieskie pudełko i odczyt aktualnego
napięcia na 3.3V. W jakiekolwiek różnice w wydajności poważnie wątpię.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]